Informacje

Profesjonalne, rynkowe, apteczne? Niełatwe wybory kosmetyczne Profesjonalne, rynkowe, apteczne? Niełatwe wybory kosmetyczne Hot

Wielu z naszych klientów zadaje sobie pytanie gdzie zaopatrywać się w kosmetyki? Jakie specyfiki wybierać? Czy dobrych preparatów szukać w drogerii czy aptece? A wystarczy wyjaśnić im jak brzmi definicja kosmetyku oraz zapoznać ze strategią jego sprzedaży, a wszystko stanie się jasne. 

Według ustawy Ministra zdrowia, kosmetyk to: „każdy produkt przeznaczony do kontaktu z zewnętrznymi częściami ciała ludzkiego tj.: skóra, włosy, wargi, paznokcie i zewnętrzne narządy płciowe, zęby, błony śluzowe jamy ustnej, którego wyłącznym i głównym celem jest utrzymanie ich w czystości, ochrona, perfumowanie, utrzymywanie w dobrym stanie, upiększanie.”

Składu kosmetyków pilnują również odpowiednie ustawy, ustalają one co wolno a czego nie wolno umieszczać w produktach, które mają pielęgnować, a nie leczyć. Do kosmetyków zaliczamy min. : kosmeceutyki, biokosmetyki, dermo kosmetyki oraz kosmetyki apteczne. Laikom trudno ocenić, które specyfiki są najlepsze, a które gorsze, nie ma się co dziwić, niektóre kosmetyczki też mają z tym problem. Spróbujmy więc przyjrzeć się omawianym preparatom nieco bliżej.

Kosmetyki rynkowe, czyli te ogólnodostępne w drogeriach, w swym składzie mają mniej składników aktywnych, a więcej tych przedłużających ich trwałość. Wszystko dlatego, by zalegając na półkach w dużych drogeriach czy hipermarketach nie psuły się zbyt szybko i nie przyniosły strat sprzedającym i producentom. Kosmetyk rynkowy posiada znacznie mniejszy procent składników aktywnych w porównaniu do kosmetyków dostępnych w np. salonach kosmetycznych. Oraz większą ilość parabenów i składników konserwujących obecnych w preparacie. Osoby, które sprzedają kosmetyki rynkowe, nie zawsze są odpowiednio przygotowane i przeszkolone merytorycznie. Wynika to poniekąd z faktu, że konsumenci nie wymagają od nich specjalistycznej porady i samodzielnie sięgają po specyfik na półkę. Odbiorcy kosmetyków rynkowych podczas decyzji zakupowej sugerują się częściej reklamą wyemitowaną w telewizji niż składem samego preparatu.

Taka sytuacja nie ma miejsca w przypadku kosmetyków profesjonalnych czy aptecznych. Czyli dwie główne różnice między omawianymi kosmetykami, to ich skład i osoba sprzedawcy. Kosmetyki profesjonalne są bardzo bogate w składniki aktywne. Producenci prześcigają się wręcz w tworzeniu nowszych i skuteczniejszych składników, które powstrzymują starzenie skóry czy trądzik. Wiedząc, że trafią one do osób wykształconych kosmetycznie, znających się na składnikach aktywnych i potrzebach skóry, starają się by były dobrane jak najlepiej. W gabinecie kosmetycznym dostajemy kosmetyki po wcześniejszym badaniu i oględzinach skóry przez kosmetyczkę. Ponadto uzyskujemy poradę jaki krem najlepiej kupić, tak by pasował on do potrzeb naszej cery. Naszej skóry, nie skóry koleżanki czy sławnej aktorki. To wydaje się oczywiste, że większą szansę na spotkanie fachowej pomocy kosmetycznej znajdziemy w gabinecie kosmetycznym bądź w aptece, niżeli w drogerii czy markecie.

Podstawową różnicą pomiędzy kosmetykami jest również forma promocji. Brak reklam, w ogólnodostępnej prasie i telewizji kosmetyków profesjonalnych, świadczy o fakcie, że są one kierowane do specjalistów. Osób, które potrafią świadomie przekazać je odpowiednim konsumentom. Co się zaś tyczy kosmetyków aptecznych, to dostęp do nich wynika ze strategii sprzedaży firmy. To producent decyduje gdzie będzie rozpowszechniał swoje preparaty, czy w aptece, czy też w drogerii. Informacją wartą przekazania klientom jest ta, że przy produkcji kosmetyków profesjonalnych obecny jest lekarz bądź dermatolog.

Podsumowując, spróbuj przekonać swoich klientów, że kosmetyki najlepiej kupować od fachowców, ponieważ różnice w składzie nie zawsze są w stanie ocenić samodzielnie. Bo najważniejsze, żeby decyzje zakupowe podejmować świadomie.

 

Beata Telus-Olszynka


Czytano: 4570
Ilość publikacji: 1
  Artykuł miesiąca: 1
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Centrum Urody IRIS 06-500 Mława, ul. Żeromskiego 10 tel.: 512 219 704


POLECAMY
więcej artykułów autora Beata Telus-Olszynka
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum