Informacje

Materiały reklamowe gabinetu kosmetycznego Materiały reklamowe gabinetu kosmetycznego Hot

Gabinet kosmetyczny w końcu otwarty. Staraliśmy się, aby wszystko było jak najlepsze: idealna lokalizacja, pięknie urządzone wnętrze, profesjonalne kosmetyki i najnowocześniejszy sprzęt. Jedynym problemem jest tylko brak klientów. W jaki sposób przyciągnąć ich do nowo otwartego salonu? Jak informować o naszych usługach?

Najprostszym i najtańszym sposobem reklamy są drukowane materiały promocyjne - ulotki lub foldery rozprowadzane do różnych miejsc i osób. Mają one istotne znaczenie, gdyż odpowiednio zaprojektowane materiały promocyjne są ważne dla identyfikacji wizualnej każdego salonu kosmetycznego. Praca nad nimi, a zwłaszcza przygotowanie ich projektów powinno być przedsięwzięciem niezwykle przemyślanym, gdyż ich wygląd ma wpływ na to, jak nasz gabinet prezentuje się w oczach naszych klientów. Dotyczy to nie tylko ulotek i folderów, ale także innych drukowanych materiałów firmowych: wizytówek używanych przez pracowników, reklam w gazetach oraz cenników.

Ulotki

Na początku działalności gabinetu kosmetycznego warto zainwestować w ulotki. W dzisiejszych czasach wydają się one najpopularniejszym sposobem reklamy. Co więcej, ulotki są wszechobecne. Dostajemy je na ulicy, znajdujemy je w naszych skrzynkach pocztowych. Dlatego w tym morzu drukowanych materiałów reklamowych warto postawić na coś oryginalnego, co przyciągnie uwagę i sprawi, że potencjalny Klient nie wyrzuci naszej ulotki do kosza w pierwszym odruchu, jak to zazwyczaj bywa.

Tak naprawdę niewiele osób jest sobie w stanie przypomnieć wygląd ulotek ostatnio trzymanych w ręce, ponieważ większość z nich jest do siebie bardzo podobna. Skuteczna ulotka w pierwszym momencie powinna przykuć uwagę, a potem ją utrzymać i zachęcić klienta do reklamowanych za jej pośrednictwem usług.

Dzięki profesjonalnie przygotowanym ulotkom pełnym wartościowych treści, natomiast pozbawionym pustych haseł reklamowych, zyskujemy wiarygodność. Ulotkę warto również wyposażyć w informację, że upoważnia ona do zniżki lub promocji. Mamy wtedy większą pewność, że odbiorca, który otrzyma naszą ulotkę, skorzysta z oferty w niej zawartej.

Cechy skutecznej ulotki

Idealna ulotka powinna zawierać wszelkie potrzebne informacje na temat reklamowanych przez nas usług czy ofert promocyjnych. Powinna być tak skonstruowana, aby jej przeczytanie zajmowało jak najmniej czasu, przy jednoczesnym uzyskaniu jak największej ilości informacji. Informacje na ulotce przede wszystkim powinny być rzeczowe i konkretne. Dlatego tworząc tekst na ulotkę należy zastanowić się, co chcemy przekazać, na co zwrócić uwagę, co jest tak naprawdę ważne.

Możemy podkreślić, że mamy najniższe ceny, najnowocześniejsze urządzenia, albo pracujemy wyłącznie na kosmetykach z certyfikatem ekologicznym. Warto dokonać selekcji informacji, zaplanować ilość i kolejność znajdującej się na ulotce treści.

Można na przykład wypisać rodzaje najpopularniejszych zabiegów znajdujących się w ofercie naszego gabinetu lub zwrócić uwagę na aktualne promocje, które obejmują na przykład wiosenne zabiegi. Tekst na ulotce powinien być jednolity stylistycznie, napisany w sposób poprawny. Najlepiej stosować zdania pojedyncze, dzięki czemu ulotka będzie łatwa w odbiorze. Ważne jest wyszczególnienie tytułów, śródtytułów, nagłówków oraz wypunktowań. Dzięki temu nasza ulotka będzie przejrzysta i zwięzła. Przy czym ważną role pełni tutaj nagłówek, który powinien być przyciągający, podkreślający korzyści oraz wywołujący ciekawość.

Skuteczna ulotka oddziałuje na wyobraźnię i emocje odbiorcy, a ulotka gabinetu kosmetycznego powinna kojarzyć się pozytywnie i budzić miłe odczucia.

Wygląd ulotki

Pod względem wizualnym ulotka powinna być ładna i oryginalna. Ważna jest nazwa salonu, którą umieszczamy w punkcie centralnym naszej ulotki. Nasze logo na ulotce sprawi, że będziemy łatwiej rozpoznawalni. Na ulotce musi znaleźć się adres salonu oraz adres strony internetowej- jeśli ja posiadamy.

Format ulotki również powinien być właściwie dopasowany. Większe i rozkładane będą przypominać foldery reklamowe, o których będzie w dalszej części artykułu. Natomiast ulotka reklamowa powinna być tak mała, aby można ją było łatwo schować, na przykład do kieszeni czy portfela oraz na tyle duża, aby pomieściła wszystkie niezbędne informacje. Może to być na przykład format A6. Jeśli potrzebujemy większej ilości miejsca na umieszczenie wszystkich informacji, możemy zrobić ulotkę składaną. Jeśli dojazd do naszego salonu kosmetycznego jest niezbyt łatwy, na ulotce zamieszczamy mapkę. Warto zawrzeć także informacje dotyczące kosmetyków, których używamy do przeprowadzania zabiegów. Na ulotce może znaleźć się także skrócony cennik, zwłaszcza jeśli nasze ceny są konkurencyjne.

Projektowanie ulotek

Zasada projektowania ulotki reklamowej: stwórzmy ulotkę, którą sami byśmy chcieli otrzymać.

Jest wiele firm, agencji reklamowych zajmujących się projektowaniem i drukowaniem ulotek. Warto wybrać taką, która ma duże doświadczenie na tym polu. Dobra firma projektowa zawsze przed wykonaniem pracy zaoferuje nam konsultacje, wysłucha naszych oczekiwań, wytycznych i przede wszystkim uwzględni je w projektach. Zazwyczaj przygotowywane są minimum dwa projekty ulotki. Do wybranego przez nas projektu możemy dwukrotnie wnieść poprawki. Tak pracuje większość firm projektowych. Cena tej usługi może wynieść około 200 złotych. Ulotkę należy jeszcze wydrukować. Zlecamy to profesjonalnej firmie poligraficznej. Przy czym ulotki powinny być drukowane na dobrej jakości papierze, najlepiej kredowym, matowym lub błyszczącym. Oczywiście w kolorze. Ofert jest naprawdę wiele, różne firmy mają różne ceny. Wydrukowanie 5000 sztuk ulotek w formacie A6 kosztuje około 130-150 złotych.

Kolportaż ulotek

Jeśli mamy już zaprojektowane i wydrukowane ulotki, planujemy ich kolportaż. Jest wiele metod rozprowadzanie ulotek, mniej lub bardziej skutecznych. Warto zastanowić się, jaka będzie najlepsza dla nas.

Co zrobić aby nasze ulotki trafiły do świadomości potencjalnych klientów a nie do kosza na śmieci? W jaki sposób dostarczyć naszą ulotkę potencjalnego klientowi?

Najprostszym rozwiązaniem wydaje się wynajęcie jakiejś osoby do rozdawania ulotek w jakimś ruchliwym miejscu. Jednak w dzisiejszych czasach niewiele osób ma czas przyjrzeć się dokładnie otrzymanej na ulicy ulotce. Ponadto, małe jest prawdopodobieństwo, że do nowo otwartego gabinetu przyjedzie ktoś z drugiego końca miasta. A ulotki rozdawane w centrum trafiają do osób mieszkających w różnych częściach miasta.

Warto przyciągać klientów mieszkających w okolicy. Dlatego ulotki zostawiamy na przykład w skrzynkach pocztowych, u osiedlowego fryzjera oraz wszędzie tam, gdzie mają szansę trafić w ręce potencjalnej klientki, tam, gdzie przebywają dbające o siebie kobiety. Nasza znajomość okolicy, w której znajduje się nasz salon oraz potrzeb potencjalnych klientów, umożliwi stworzenie materiałów promocyjnych, które wzbudzą zainteresowanie.

Foldery reklamowe

Pomiędzy podstawową, pojedynczą ulotką a obszerną, wielostronicową broszurą znajduje się folder reklamowy zawierający ofertę naszego gabinetu kosmetycznego. Daje on więcej możliwości niż ulotka i wywiera lepsze wrażenie na klientach. Profesjonalnie drukowane materiały promocyjne wymagają konsekwencji. Jeśli posiadamy logo, określone barwy firmowe stosowane na przykład w ulotkach, powinniśmy to uwzględnić także w naszym folderze reklamowym.

Jakie są zalety folderu reklamowego? Przede wszystkim daje on możliwość dokładniejszego zapoznania się klienta z ofertą naszego salonu. Jest to bardzo dobra forma kontaktu odbywająca się bez pośrednictwa włączonego komputera czy telewizora. Folder jest łatwy w percepcji. Odbiorca może w spokoju przyjrzeć się naszej ofercie, a następnie wracać do niego. Podobnie jak w przypadku ulotek, projekt folderu reklamowego powinien być przemyślany i zakomponowany zgodnie z określoną hierarchią. Warto zadać sobie pytanie, jakich informacji najpierw szukać klient. One powinny być podane na pierwszym miejscu.

Skuteczny folder

Projekt folderu zawierającego ofertę salonu kosmetycznego pod względem wizualnym nie powinien być przeładowany. Tekst powinien być łatwy w odbiorze oraz przejrzysty. Zbyt wiele wiadomości upchanych na małym formacie jest błędem. Lektura naszej broszury powinna być przyjemnością, jednak nie zapomnijmy, że musi ona również spełniać swoje informacyjne cele. Warto jest tak skonstruować broszurę, aby klienci zachowali ją sobie, by móc zawsze do niej powrócić, gdy będzie taka potrzeba. Możemy na przykład zamieścić w niej kilka sposobów na pielęgnację cery czy zachowanie młodego wyglądu na dłużej.

Dodanie takich przydatnych informacji, paru porad od profesjonalistów może okazać się bardzo prostym sposobem na przedłużenie żywotności naszych drukowanych materiałów promocyjnych.

Przy czym informacje te nie powinny mieć zbyt fachowego charakteru. Koncentrujmy się na korzyściach dla klientów, jeśli skorzystają z usług naszego salonu. Co to może być? Nieskazitelna cera, młodszy wygląd lub jędrne pośladki.
Inwestycja w foldery reklamowe jest opłacalna. Wydrukowanie 2000 broszur składanych w formacie A4 kosztuje około 1000 złotych.

Różne formy reklamy gabinetu

W dzisiejszych czasach jest ogromne zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne. Coraz więcej ludzi chce wyglądać atrakcyjnie. Dlatego chodzą do gabinetów kosmetycznych i instytutów SPA. Trudno wyobrazić sobie salon kosmetyczny funkcjonujący bez odpowiedniej reklamy. Firmy reklamowe oferują nam wiele różnych sposobów na wypromowanie gabinetu. Oprócz ulotek i folderów, możemy zainwestować w bardzo popularny tzw. potykacz. Ustawiony przy wejściu do naszego salonu może skutecznie zwrócić uwagę na nasz gabinet. Do materiałów reklamowych zaliczamy również wszelkiego rodzaju banery, plakaty czy naklejki na szyby. Pamiętajmy, że im bardziej przyłożymy się do promocji salonu, tym większe są nasze szanse na zainteresowanie klientów. Dlatego warto wykorzystać kilka metod reklamy, które pozwolą nam dotrzeć do wybranych grup


Czytano: 14047
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów autora kosmetologia.com.pl
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum