Informacje

Zimowe promocje sposobem na zwiększenie ruchu w gabinecie Zimowe promocje sposobem na zwiększenie ruchu w gabinecie Hot

Wielu właścicieli gabinetów zadaje sobie pytanie: jak przełamać okres jesiennej stagnacji w swoim biznesie? Idealną metodą na zwiększenie ruchu w salonie kosmetycznym lub kosmetologicznym jest wykorzystanie przedświątecznej gorączki.


W momencie, w którym ze sklepowych półek zniknęły zaduszkowe znicze, w centrach handlowych zaroiło się od świątecznych gadżetów. Choinki, lampki, mikołajkowe słodkości – sprzedawcy już kilkanaście lat temu nauczyli się maksymalnie wykorzystywać okres przedświątecznej gorączki i skłonność klientów do nieprzemyślanych zakupów w tym okresie. Na wstawianie choinki do gabinetu jest może jeszcze trochę za wcześnie, ale warto już teraz uruchomić machinę świąteczno-sylwestrowych rabatów, żeby wykroić dla siebie kawałek tego ogromnego bożonarodzeniowego tortu.

Co zaproponować klientom?

Wiele osób zmęczonych zakupami i w przedświąteczną gorączką z przyjemnością wybierze się na relaksujący masaż, który pozwoli chociaż na chwilę oderwać się od podwójnych, a czasem nawet i potrójnych obowiązków.

Nasze klientki na pewno będą chciały nieco odświeżyć swoją cerę, żeby zrobić dobre wrażenie na dawno niewidzianych krewnych lub towarzyszach sylwestrowej zabawy.

Dobrym pomysłem będzie także rozszerzenie oferty zabiegów wyszczuplających. W końcu każdy z nas ma już pewnie na koncie parę dietetycznych grzechów spowodowanych zimowym lenistwem. Tradycyjne wigilijne obżarstwo i chęć podjęcia noworocznych postanowień na pewno zwiększy motywację naszych klientów do pracy nas swoją sylwetką.

promocje41.jpgWszystkie te zabiegi mogą stać się dla nas ogromną szansą na zwiększenie ruchu w gabinecie. Właściwa promocja skierowana do odpowiedniej grupy docelowej pomoże nam zainteresować stałych klientów innymi zabiegami, a także przyciągnąć do gabinetu nowe osoby.

Możemy zastosować różne rodzaje rabatów, np.:

  • seria 5 lub10 pełnopłatnych zabiegów + 6/11-sty gratis
  • przy wykupieniu 5 zabiegów, 30 procent rabatu na inny zabieg
  • darmowy zabieg w przypadku przyprowadzenia nowego klienta na zabieg w określonych ramach cenowych
  • drobny gratisowy zabieg dla każdego klienta, który zapisze się do nas w określonym przedziale czasowym

Idealny zabieg „gratisowy”

Pamiętajmy, że nasza promocyjna oferta musi być tak skonstruowana, aby okazała się opłacalna. Idealny gratisowy zabieg powinien posiadać następujące cechy:

  • mało nas kosztuje
  • robi duże wrażenie
  • zajmuje niewiele czasu (możemy go „wcisnąć” w wolne miejsca pomiędzy zapisanymi klientami)

Nie zapominajmy o stałych klientkach

Jeśli mamy w okolicy dużą konkurencję powinniśmy zatroszczyć się o nasze stałe klientki i pokazać im, że doceniamy ich przywiązanie. Nastawienie akcji promocyjnych wyłącznie na pozyskiwanie nowych klientów może zniechęcić osoby, które regularnie nas odwiedzają. Dobrym sposobem na docenienie przywiązania i lojalności w stosunku do naszego gabinetu może być stworzenie kart stałego klienta i nagradzanie dodatkowymi zabiegami osób, które przyprowadzają do nas swoich znajomych.

Jak dotrzeć do klienta?

promocje1.jpgMożemy roznosić ulotki, przekazywać wiadomości pocztą pantoflową, ale najskuteczniejsze (przynajmniej w przypadku stałych klientek) jest rozsyłanie informacji o akcjach promocyjnych drogą mailową. Jeśli nie mamy wystarczającej bazy adresów e-mail, możemy rozesłać wiadomość smsem. Pamiętajmy jednak, że nasz przekaz w tym przypadku musi być odpowiednio skonstruowany. Klient powinien przeczytać te kilka zdań i nabrać chęci na skorzystanie z naszych usług.

Dla gabinetów, które nie posiadają możliwości rozsyłania newsletterów, czy smsowych powiadomień najlepszą formą promocji będzie przyciąganie nowych osób z polecenia. Jeśli nasza klientka dostanie rabat za przyprowadzenie przyjaciółki i przy okazji obie skorzystają ze świątecznej promocji – sukces gwarantowany.

Warto wspomnieć, że w naszych ofertach powinniśmy znaleźć miejsce na klauzulę, że określone promocje nie łączą się ze sobą, albo przynajmniej tak konstruować ofertę marketingową, żeby nie stracić zbyt wiele na nadmiernie rozbudowanej gamie rabatów.

Kiedy rozpocząć akcje promocyjne?

Teraz! Okres przedświąteczny charakteryzuje się tym, że zazwyczaj nikt na nic nie ma czasu. Organizacja świąt, zakupy, prezenty, szukanie ofert sylwestrowych... Jeśli chcemy, aby nasz potencjalny klient zdążył zapoznać się z tym, co mu proponujemy, podjąć decyzję o przyjściu do gabinetu i znaleźć dogodny dla siebie i dla nas termin – musimy zacząć już teraz. Jest to najlepsza metoda na wyprzedzenie konkurencji.

promocje3.jpgPamiętajmy, że promocje są skuteczne tyko wtedy, kiedy ich czas jest ściśle ograniczony. Rabaty mają na celu przyciągnięcie do nas nowych klientów i zaprezentowanie zabiegów tym, którzy pewnie głównie z powodów finansowych nie zdecydowali się jak dotąd z nich skorzystać. Jeśli będziemy w nieskończoność przeciągać promocje, klienci nie przyjdą na normalne, pełnopłatne zabiegi.

Stawiajmy na jakość

Ważne jest, żeby przy zwiększonej ilości osób odwiedzających nasz gabinet, nie stracić indywidualnego podejścia do klienta. Jeśli będziemy podchodzili do nowych osób, tak jak do masowo produkowanych w fabryce towarów, na pewno nie zachęcimy nikogo do dalszych wizyt. A przecież właśnie o to nam chodzi, żeby przyciągnąć nowych ludzi.

W czasach, kiedy kontrowersyjne grupowe zakupy podbijają marketingowy rynek, oryginalne promocje mogą okazać się doskonałą metodą na wyróżnienie swojej oferty na kosmetycznym rynku. Im bardziej będziemy kreatywni, tym więcej osób nas zapamięta. 


Czytano: 3395
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum