Informacje

Luksusowa usługa w czasach kryzysu Luksusowa usługa w czasach kryzysu Hot

Jedno z podstawowych praw ekonomii mówi, iż w czasach kryzysu jako pierwsze z wydatków gospodarstwa domowego eliminowane są wydatki na usługi luksusowe. Jednak na szczęście ludzie szybko przyzwyczajają się do określonych standardów życia i z pewnej grupy usług niechętnie rezygnują.

Usługi kosmetyczne i fryzjerskie do takich właśnie należą. Klienci więc nie rezygnują z nich, ale w czasach kryzysu, potrzebują konkretnego uzasadnienia dla poniesionych kosztów, więc bardziej zwracają uwagę na jakość opłaconych usług. Przecież muszą ponieść więcej ?wyrzeczeń?, aby się na taki ?luksus? zdecydować.

W oczach wielu klientów usługą luksusową jest zarówno regulacja brwi jak i zabieg IPL, dlatego wymagania co do jakości wykonania i obsługi są jednakowo wysokie.

Zaniedbania w wykonaniu ?tanich? usług mogą sprawić, iż nie znajdziemy klientów na te droższe, ponieważ zrażony klient pójdzie do konkurencji, nawet jeżeli ta będzie miała wyższe ceny. Natomiast dobrze przeprowadzona obsługa będzie skutkowała większą lojalnością obecnych klientów i pozyskiwaniem nowych.

Luksusowa usługa nie polega jedynie na wykonaniu jej z należytą dokładnością i z użyciem dobrych materiałów.
Na traktowanie usługi jako luksus wpływają okoliczności jej wykonania: od sposobu podjęcia decyzji o wizycie w salonie, przez sposób dokonania rezerwacji, jakość wykonania usługi, po wyjście klienta z salonu oraz jego nastrój i odczucia po zabiegu.

Jakość w prezentacji usług i przyjmowaniu rezerwacji

Idę do kosmetyczki ? ta decyzja jest podejmowana bardzo często ?impulsywnie? pod wpływem emocji ? chęci poprawienia sobie nastroju, zmęczenia całodziennymi zmaganiami. Młode matki i osoby pracujące mają najczęściej czas dla siebie dopiero późnym wieczorem i często wtedy podejmują decyzję o odwiedzeniu salonu kosmetycznego lub fryzjera. Musimy optymalnie wykorzystać ten moment i pozwolić klientom znaleźć nasz salon w Internecie, wybrać interesującą usługę i umówić się na wizytę. Jeżeli nie damy im szansy zapisać się wieczorem z domu, następnego dnia rano nie będzie już o swoim pomyśle pamiętał.

Nie powinniśmy lekceważyć sposobu przyjmowania rezerwacji, ponieważ zasada pierwszego wrażenia ? sposób w jaki przyjmujemy rezerwację wizyty od nowego klienta ? bardzo często decyduje o tym, czy ta wizyta w ogóle się odbędzie. Nowy klient nie jest jeszcze lojalny, bo przecież nawet ?starzy? klienci po kolejnym zajętym telefonie mogą stracić cierpliwość.

Optymalnym rozwiązaniem jest kompetentna recepcja, która jest do dyspozycji klientów do późnych godzin wieczornych, ale niestety jest to rozwiązanie bardzo kosztowne.
Pośrednim rozwiązaniem jest instalacja automatycznej sekretarki, na którą będą mogli się nagrywać klienci, zostawiając np. numer telefonu.

Jako alternatywę sugeruję wykorzystanie internetowych rezerwacji, przy których klient samodzielnie może wybrać dogodny termin i samodzielnie dokonać rezerwacji.

Przypomnienia o wizycie ? luksus, na który cię stać

W natłoku bieżących spraw ludzie bardzo często zapominają o zaplanowanych wizytach ? idealnym rozwiązaniem jest wysłanie sms-a z przypomnieniem o wizycie. Jest to relatywnie tanie rozwiązanie o bardzo dużej skuteczności. Obecnie wszystkie szanujące się prywatne ośrodki zdrowia mają już wprowadzoną tę usługę i nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez niej. Salony kosmetyczne są kolejną branżą, która wkrótce masowo będzie z niej korzystać. Warto pomyśleć o tym rozwiązaniu już dziś.

Luksus bezproblemowego odwołania wizyty

Bardzo duża grupa ludzi wstydzi się osobiście odwołać wizytę w rozmowie telefonicznej. Pozwól im w prosty sposób to zrobić  ? klienci, którzy podjęli decyzję o rezygnacji z wizyty i tak nie przyjdą, a ty będziesz miała możliwość zaproponowania tego terminu komuś z listy rezerwowej.

Wiedza o kliencie

Gromadź wiedzę o kliencie, o jego ostatnich zabiegach, preferencjach. Pozwól mu czuć się luksusowo, by miał świadomość, że jest kimś wyróżnionym, indywidualnie traktowanym. ?Jak tam dłonie po ostatnim zabiegu parafinowym? Dla Pani białą kawę bez cukru, prawda?? ?  takie słowa sprawią, że klient pomyśli: O, pamiętała! Jestem dla niej kimś wyjątkowym!

Luksusowy zabieg

To nie tylko doskonałe materiały i wykonanie zabiegu, ale również maksymalne skupienie uwagi na kliencie. Ten czas powinien być tylko dla niego ? za to płaci i podświadomie tego wymaga. Niedopuszczalne jest odejście od klienta w trakcie zabiegu po to, aby odebrać telefon lub udzielać informacji klientom, którzy przyszli osobiście do salonu.

Po dobrze przeprowadzonym zabiegu klient jest zadowolony i odprężony. Wykorzystaj ten moment i zaproponuj mu odwiedzenie swojej strony internetowej, na której będzie mógł poczytać o nowych zabiegach i umówić się na kolejną wizytę.

Jarosław Walczuk - Praktyk e-biznesu, wykładowca uczelniany i prelegent konferencji branży fryzjersko-kosmetycznej i e-biznesu. Właściciel systemu do zrządzania salonami Zapisy24.pl.

Czytano: 2869
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów autora kosmetologia.com.pl
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum