Informacje

Jak nazwać salon zgodnie z Feng Shui? Jak nazwać salon zgodnie z Feng Shui? Hot


Oczywiście wszyscy wiemy, że dobra nazwa powinna być chwytliwa, łatwa do zapamiętania i wyjątkowa zarazem. I oczywiście bardzo trudno taką wymyślić.  Zasady dobierania nazw wg Feng Shui częściowo dotyczą wszystkich jednakowo a częściowo są stosowane indywidualnie, dla konkretnej osoby, która salon otwiera, wykorzystując pewne szczegółowe dane.

To, co dotyczy wszystkich tak samo, to przede wszystkim ZNACZENIE I WYDŹWIĘK NAZWY. Nazwa musi  być POZYTYWNA, musi znaczyć coś dobrego i dobrze się kojarzyć. Musi też JASNO WSKAZYWAĆ NA PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI, nie powinna pozostawiać żadnych wątpliwości co do tego, co za nią się kryje. 

Z moich obserwacji wynika, że dosyć często na nazwę salonu kosmetycznego wybiera się imię jego właścicielki. Moim zdaniem, jako konsultantki F.S. nie jest to dobry pomysł, ponieważ taka nazwa nic konkretnego ze sobą nie niesie. ?Anna?  może oznaczać fryzjera, sklep spożywczy i drogerię a przecież nam zależy na konkretnych klientach, którzy mają do nas trafiać w konkretnym celu. 

1150655_sign.jpgCzęsto wybiera się też imiona starożytnych pięknych bogiń i ten pomysł uważam za bardziej trafiony ze względu na wrażenie, jakie taka nazwa sprawia - jednoznaczne skojarzenie z pięknem i jednocześnie obietnica, że klientka po wyjściu z tego salonu będzie równie piękna jak Wenus, Afrodyta, Nefretete czy Freya.

Podobnie działają nazwy kwiatów, chociaż tutaj już trzeba uważać z wyborem (niektóre kwiaty mają znaczenie negatywne, np. narcyz jako uosobienie zadufania w sobie albo chryzantema kojarzona z cmentarzami). 

Popularne są też wszelkie nazwy typu Beauty Garden, Eden, Heaven, które kojarzą się bardzo pozytywnie i jednoznacznie obiecują relaks i wypoczynek w pięknym miejscu oraz Madame, Lady i wszelkie inne odmiany Pani, nad którymi już należy się zastanowić ? czy nasza oferta jest skierowana tylko do kobiet? Jak będzie czuł się mężczyzna korzystający z usług w takim salonie i opowiadający kolegom o wizycie w ?Madame?? To samo zresztą dotyczy  nazw omówionych powyżej.

Dlatego moim zdaniem najlepsza nazwa to nazwa uniwersalna, odpowiadająca zarówno kobietom, jak i mężczyznom, bo przecież żyjemy w czasach, w których usługi kosmetyczne chcemy oferować bez podziałów na płeć. Jeżeli natomiast faktycznie nastawiamy się wyłącznie na klientki-kobiety, wtedy Wenus, Belle Madame czy Beauty Lady są jak najbardziej wskazane, tak jak Apollo, Bel Homme  czy Beautiful Man w przypadku usług specjalnie dla panów.


Chciałbym zatrzymać się na chwilę, przy jeszcze dwóch spotykanych nazwach salonów.

Pierwsza to Katharsis. Zauważyłam, że często podoba się w środowisku kosmetyczek. Ja ze swojej strony zdecydowanie odradzam taką nazwę właśnie ze względu na znaczenie. Owszem, katharsis to oczyszczenie, ale to przecież część tragedii, to oczyszczenie następujące w drodze smutku i cierpienia. Nie takiego oczyszczenia oczekujemy po wizycie w salonie kosmetycznym. Nawet jeśli niektóre zabiegi nie są przyjemne to nie chcemy myśleć o bólu w drodze do piękności, ma być miło, spokojnie i relaksująco a więc nazwie Katharsis mówimy zdecydowanie nie.

Druga nazwa do ABC Urody czy Akademia Urody. Takie określanie salonu sugeruje, że w tym miejscu będziemy czegoś się uczyć, dlatego też taka nazwa jest bardziej adekwatna dla szkoły czy studium kosmetycznego a nie dla gabinetu, w którym chcemy skorzystać z profesjonalnych usług jako klienci, a nie uczniowie.

Ostatnia kwestia (a właściwie od niej powinnam zacząć), to wybór ?GABINET? CZY ?SALON?.  Zgodnie z F.S. - zdecydowanie SALON. Gabinet kojarzy się z lekarskim, stomatologicznym i każdym innym tego typu i zazwyczaj przywodzi na myśl surowe wnętrza, czyli nic optymistycznego.  Salon już na wstępie brzmi lepiej i obiecuje przyjemny czas w ładnym miejscu. Do tego dochodzi kwestia ?ładunku energetycznego? słowa ? salon jest wg analizy F.S. słowem harmonijnym, pełnym zgodności, natomiast gabinet zawiera w sobie kilka konfliktów, tak więc ja jestem jednoznacznie za salonem.

Podsumowując  ten wątek ? najlepsza nazwa jest krótka, łatwa do wymówienia i zapamiętania, jednym słowem ?wpadająca w ucho?.

Mamy jeszcze wybór między nazwą polską i obcojęzyczną. Według Feng Shui, w tej kwestii należy kierować się tym, dla kogo przeznaczone są nasze usługi. Trzeba pamiętać, że nie wszyscy posługują się językami obcymi i zastanowić się, jak źle może brzmieć błędnie wypowiadana trudna obcojęzyczna nazwa (bardzo negatywny efekt w F.S.). Oczywiście, jeżeli mamy zamiar przyjmować u siebie również cudzoziemki  to angielska czy francuska nazwa jest jak najbardziej wskazana, wtedy jednak warto wybrać coś prostego, co nawet przez jedynie polskojęzyczne klientki będzie wypowiadane prawidłowo. 

1195312_metal_type_from_letterpress_4.jpgDobra nazwa pasuje też do stylu salonu, komponuje się z jego wnętrzem, czasem wręcz od wystroju salonu można zaczerpnąć pomysł na nazwę.  Jeżeli do tego uzyskamy efekt wyróżnienia na tle konkurencji, to już połowa sukcesu w kieszeni.

Druga połowa, według Feng Shui, to specjalnie dobrane i opracowane dla właściciela salonu cechy nazwy i chociaż nie mogę Państwu zdradzać zbyt wielu szczegółów, to spróbuję chociaż poglądowo przedstawić, w czym rzecz.

W poprzedniej rozmowie ze mną, mogli Państwo przeczytać o żywiołach w Feng Shui. Na tej głównie zasadzie opiera się dobór nazw dla konkretnych firm. Jeżeli już mamy nazwę z pozytywnym wydźwiękiem, pasującą do miejsca i rodzaju działalności, sprawdzamy jeszcze czy nie kryją się w niej elementy problematyczne dla właściciela firmy. Każda litera ma swoje znaczenie i jest przypisana do konkretnego żywiołu, w związku z tym każde słowo i zestaw słów ma swój ?ładunek energetyczny?. Cała rzecz w tym aby nazwa szła w parze z potencjałem jej właściciela, a nie ?kłóciła się? z nim, bo wtedy autentycznie szkodzi i utrudnia działalność, chociaż oczywiście nie zdajemy sobie z tego sprawy.  Jeżeli stwierdzimy istnienie takiego konfliktu, mamy cały szereg możliwych rozwiązań, od modyfikacji  nazwy, przez użycie odpowiednich kolorów i  materiałów do wykonania szyldu, do zastosowania znaków graficznych wkomponowanych w nazwę. Nie chodzi oczywiście o jakieś czary-mary dziwne znaki ale np. podkreślenie, wyróżnienie lub odwrotnie ? odseparowanie w graficzny sposób jakiejś litery czy członu nazwy. Może być tak, że ta sama nazwa jednej osobie służy a innej szkodzi  i jest to związane właśnie z równowagą i harmonią energetyczną między nazwą a człowiekiem, który nią się posługuje. 

Nazwa to tak naprawdę dobre imię i prawdziwe ?drzwi wejściowe? naszego salonu, dlatego warto w nią zainwestować , żeby ze swojej działalności czerpać radość i korzyści finansowe, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi. Zainteresowanych Państwa zapraszam do kontaktu poprzez pytania i komentarze lub bezpośrednio przez moją stronę, a wszystkich pozostałych zachęcam do lektury kolejnego artykułu, w którym przedstawię bliżej zasady związane z logo i szyldami firmowymi.

Sylwia Falkiewicz
www.feng-shui.slask.pl


Czytano: 10591
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów autora kosmetologia.com.pl
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum