Informacje

Kosmetyk symbolem luksusu Kosmetyk symbolem luksusu Hot

Korzystanie z usług gabinetów kosmetycznych kiedyś było przez nas postrzegane jako symbol luksusu. Teraz można już śmiało powiedzieć, że wizyty u kosmetyczki i kosmetologa trafiają do kalendarza większości kobiet. Zastanówmy się więc, co obecnie kojarzy się z ponad przeciętnym stanem finansów?


Na pewno dawną rolę wizyt w gabinecie przejęły obecnie weekendy spędzane w SPA, które jeszcze nadal są przyjemnością dostępną tylko dla wąskiej grupy najbogatszych. Zobaczmy, co o postrzeganiu luksusu przez Polaków mówią najnowsze badania, zatytułowane ?Luksus w czasach kryzysu?.

Jako, że badania były przeprowadzane na respondentach obu płci można by przypuszczać, że kobiece kwestie zostaną całkowicie wyparte przez męskie gadżety, które zazwyczaj dominują w rankingach luksusowych marek. Nic bardziej mylnego. Dwa pierwsze miejsca wprawdzie przypadły motoryzacyjnym markom Mercedes (22 %) i Lexus (13,7%), jednak już 3 i 4 pozycja należy do znanych min. z luksusowych kosmetyków marek Channel(12,2%) i Dior (11%).

Tak wyglądają wyniki ankiet przeprowadzanych wśród najbogatszych Polaków, jednak podobne rezultaty uzyskano również w grupie gorzej zarabiających. W badaniach obejmujących już ogół populacji, do czołówki najbardziej luksusowych marek mających w swojej ofercie kosmetyki dołącza się jeszcze Adidas.

Z przytaczanych badań wynika również, kilka ciekawych faktów opisujących nasz stosunek do pieniędzy. Na przykład, w większości uważamy słynny już kryzys za grubą przesadę i oskarżamy media o wyolbrzymianie zagrożeń z nim związanych. Z kolei dobrze zarabiający człowiek to dla nas singiel o dochodach 7 tys. zł na rękę, parę, której dochód to 6 tys. zł na osobę lub rodzina mogąca się pochwalić zarobkami rzędu 5 tys. zł na jedną osobę.

Źródło: Bankier.pl

Badania na zlecenia portalu Golf Properties.pl przeprowadziła Grupa ISQ w dniach 14-19 maja 2009 r. W badaniu wzięło udział 534 osoby. Głównym kryterium doboru grupy badawczej była sytuacja materialna - progiem "wejścia do badania" było 7 tys. zł netto na gospodarstwo domowe, przy jednoczesnym założeniu, że dochód netto na każdego członka gospodarstwa nie może być niższy niż 5 tys. zł. 


Czytano: 2205
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów autora kosmetologia.com.pl
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum