Informacje

Liczniki odwiedzin na stronie internetowej Liczniki odwiedzin na stronie internetowej Hot


Może w ty pomóc bardzo przydatne narzędzie, jakim są statystyki internetowe. Co może nam dać korzystanie z takich statystyk?


Statystyki internetowe dostarczają niezliczonych informacji o osobach odwiedzających naszą stronę.

Ogólna liczba odwiedzających

To narzędzie pozwoli nam kontrolować, czy w ogóle warto zajmować się innymi parametrami. Jeśli naszej strony nie odwiedza nikt, lub jest to bardzo mała liczba osób w skali dnia, tygodnia czy miesiąca należy się zastanowić nad przyczyną tego stanu rzeczy. Może być to spowodowane słabym wypozycjonowaniem strony lub tym, że są jakieś błędy w jej działaniu.

Przeglądarki, z których trafiają do nas odbiorcy

Ta wiadomość może okazać się szczególnie cenna dla osób chcących zainwestować w pozycjonowanie strony i reklamę. Tam skąd mamy najwięcej odbiorców - tam powinniśmy umieścić najwięcej reklam, tam znaleźć się w katalogach i na wysokiej pozycji wyników wyszukiwania.

Popularność podstron

To chyba najcenniejsza informacja, jakiej dostarczają nam statystyki internetowe.
Po pierwsze sama odwiedzalność stron mówi nam o tym, czy osoba, która trafiła na stronę główną była nią na tyle usatysfakcjonowana, żeby podążać dalej. Czyli, mówiąc prościej: czy główny opis naszego gabinetu i jego działalności jest na tyle dobry, że zachęcony nim klient chce dowiedzieć się czegoś więcej o naszej ofercie. Jeśli nie - to znak, że trzeba coś zmienić.

Po drugie, te podstrony,  które są najczęściej odwiedzanie dają nam wiedzę o tym, co najbardziej interesuje naszych klientów. Jeśli mamy na swojej stronie zakładką np. peelingi chemiczne, i to właśnie ona wzbudza największe zainteresowanie - to znak, ,ze może warto reklamować nasz gabinet pod tym właśnie kontem i na swojej stronie internetowej jeszcze bardziej rozwinąć ten dział, poszerzając go chociażby o ciekawe zdjęcia "przed i po".

Z jakich adresów jest najwięcej odwiedzin

To parametr, który mówi nam jak wiele mamy stałych odwiedzających w stosunku do nowych osób. Warto mieć oczywiście stałe grono odbiorców, ale w rzeczywistości to duża liczba nowych odwiedzających jest nam w stanie dać w przyszłości większą liczbę nowych klientów.

Z jakich miast jest najwięcej wejść na naszą stronę

1260786_laptop_work.jpgTo również kluczowa sprawa, zarówno w wypadku mniejszych, jak i większych ośrodków. Jeśli jesteśmy małym gabinetem np. w Gdańsku, a największą liczbę odwiedzających mamy z terenu Warszawy, jest to sygnał, że nasza strona nie trafia do takiej grupy docelowej, jaka jest nam potrzebna i tu wracamy do tematu budowy strony i pozycjonowania.

W wypadku dużych ośrodków ma to mniejsze znaczenie. Duże SPA powinno przyciągać klientów z terenu całego kraju, warto jednak skupić się na promocji we własnym regionie. Przynajmniej na początku.

To samo dotyczy statystyk odwiedzin pod kontem województw.

Informacje techniczne

To wskaźniki dotyczące kolorów, rozdzielczości ekranu. Mniej ważne dla nas - przeciętnych zjadaczy chleba, ale istotne z punktu widzenia osób projektujących strony internetowe.

Najczęściej występujące słowa kluczowe i zapytania   

Informacja o słowach kluczowych ma szczególne znaczenie dla osób, które same tworzą soją stronę internetową. To dobry wskaźnik tego, jakimi dziedzinami naszej pracy są zainteresowani klienci.

W wypadku osób, które powierzają tworzenie strony firmom zewnętrznym, sowa kluczowe mogą się przydać przy projektowaniu ulotek czy banerów reklamowych. Słowa kluczowe dają nam informację o tym, czego w Internecie szukają osoby zainteresowane korzystaniem z usług gabinetów kosmetycznych czy kosmetoogicznych. Możemy tu zastosować podobną taktykę, którą omawiałam w wypadku analizowania wyników podstron.

Najczęściej ze stron...

Ten punkt jest sprawdzianem naszych zdolności marketingowych. Informacja o wejściach z innych stron to najprościej mówiąc wskaźnik, przez jakie drzwi najczęściej trafiają do nas nasi klienci. Jeśli najwięcej wejść mamy z wyszukiwarki internetowej - to dobrze świadczy, o wypozycjonowaniu naszej strony. To samo dotyczy wejść z katalogów internetowych. Jeśli jednak chcemy osiągnąć większą skuteczność musimy zawalczyć o umieszczenie linków do naszej strony na innych powiązanych tematycznie witrynach.

Dobrą informacją dla osób, które przerażają dziwne ciągi cyfr jest fakt, że większość statystyk używa czytelnych wykresów, obrazujących zmiany zachodzące w poszczególnych kategoriach. Sprawia to, że wyciąganie wniosków z przedstawionych wyników jest dużo przyjemniejsze.

Pozornie mało istotne informacje, po głębszej analizie mogą nam przynieść ogromne możliwości. Wiedząc, kto jest odbiorcą naszej strony internetowej, możemy tak ją modyfikować, aby przyciągała jak najwięcej klientów do gabinetu.


Czytano: 2758
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów autora kosmetologia.com.pl
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum