Informacje

Azjatycka obsesja jasnej skóry Azjatycka obsesja jasnej skóry Hot


Wraz ze wzrostem dochodów coraz więcej Azjatów stosuje preparaty kosmetyczne mające na celu rozjaśnić ich kolor skóry. Producenci, przedsiębiorcy inwestują majątek na na efektowną reklamę kosmetyków wybielających.

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w przez przedsiębiorstwo Datamonitor w Szanghaju liczba produktów wybielających skórę wprowadzonych w całym regionie wzrosła w zawrotnym tempie do 226 rocznie. Preferencja posiadania jaśniejszej skóry nie jest niczym nowym, jednak istotny na nią wpływ wywierają użyte na szeroką skalę kampanie reklamowe.

W Azji ludzie z ciemniejszą skórą są odbierani jako niższa klasa społeczna, która musi pracować na zewnątrz - na słońcu. Dzisiaj jasna skóra jest wiąże się z wyższym statutem społecznym i bogactwem.

Respondenci wydają średnio 65 dolarów miesięcznie na pielęgnację skóry, czyli 10% ich dochodu. Według badań połowa filipińskich, 45% hongkońskich i 41% malezyjskich kobiet używa produktów wybielających skórę.
Mężczyźni również również są ogarnięci gorączką wybielania skóry. Supermarkety i apteki szczycą się szeregami wybielających płynów po goleniu, śmietanek, środków do mycia, kremów nawilżających i nawet chusteczek odświeżających, przeznaczonych dla mężczyzn. Po odkryciu, że indyjscy mężczyźni z chęcią korzystali z produktów wybielających skórę, Beiersdorf w zeszłym roku wypuścił na rynek kosmetyk "Nivea for Men" mający na celu rozjaśnienie męskiej skóry.
Tajlandzki FDA twierdzi, że istnieje ponad 100 nielegalnych produktów wybielających skórę, które są sprzedawane w obrębie kraju. W Indonezji zidentyfikowano takich preparatów 50. Zabronione produkty zawierają najczęściej w nieodpowiednich stężeniach hydrochinon, kwas retinowy oraz niezwykle toksyczną rtęć.

W Polsce nie istnieje jeszcze moda na jasną skórę. Kobiety w wyścigu do czekoladowej opalenizny wydają mnóstwo pieniędzy spędzając rocznie wiele godzin w solarium, nie wspominając już o uszkodzeniach skóry jakie wywołuje promieniowanie UV.

Miejmy nadzieję, że Polacy wzorując się na innych kulturach wkrótce dostrzegą piękno jasnej skóry dzięki czemu zmniejszy się liczba zachorowań na czerniaka.


Czytano: 5434
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum