Informacje

Zapach - niewidzialny pomocnik sprzedaży Zapach - niewidzialny pomocnik sprzedaży Hot

Do końca nie wiadomo, jak wielkie znaczenie w naszym życiu odgrywa zmysł powonienia. Naukowcy stopniowo przybliżają się do odkrycia prawdy, jednak wydaje się, że to nie tylko im powinno zależeć na pełnym ujawnieniu roli naszego nosa w codziennym życiu. Odkryto bowiem fakt, że zapach może wpływać na to, ile i co kupujemy.

Eric Spangenberg z Washington State University College of Bisness- pionier w dziedzinie badań nad wpływem zapachu na sprzedaż, ustalał niedawno w swoim eksperymencie, jaki zapach najbardziej skłania nas do zakupów.

Być może zaskakującym dla niektórych może okazać się fakt, iż najbardziej skuteczne są aromaty jak najprostsze. Na łamach Jurnal of Retailing, Spangenberg oraz jego współpracownicy z USA i Szwajcarii potwierdzili wyniki swych badań. Odbyły się one z udziałem kilkuset Szwajcarów, poddanych w czasie zakupów w centrum handlowym działaniu zapachów prostych i tych bardziej skomplikowanych.

W eksperymencie użyto woni pomarańczy- jako zapachu prostego i pomarańczowo-bazyliowego z nutą zielonej herbaty- jako woni skomplikowanej. W ciągu osiemnastu tygodni obserwowano 400 klientów sklepu z dekoracjami wnętrz. Podczas tych obserwacji w sklepie unosił się jeden z wymienionych zapachów, bądź nie rozpylono żadnego. Działanie prostego aromatu pomarańczy potwierdza analiza paragonów oraz rozmowa z badanymi, przeprowadzana jeszcze w sklepie.

Analiza badań pokazała, że mniej więcej stuosobowa grupa klientów kupujących w czasie, kiedy w sklepie unosił się zapach czystej pomarańczy, wydała na zakupy średnio o 20% więcej pieniędzy i zakupiła więcej produktów, niż pozostali. 

Zdaniem autorów wynika to z faktu, iż naszemu mózgowi łatwiej przetworzyć nieskomplikowany aromat i skupić się wyłącznie na zakupach.

W cyklu innych badań nad zapachami, naukowcy z Washington State University College of Bisness, poddali studentów zupełnie odmiennemu eksperymentowi. Poprosili ich o rozwiązanie zadań lingwistycznych, jednocześnie sprawdzając na nich działanie różnych zapachów. Najwięcej zadań i najszybciej rozwiązano w obecności woni prostej, niż gdy użyto skomplikowanego zapachu, bądź nie użyto żadnego. To właśnie prosta woń sprzyja łatwości, z jaką każdy człowiek może percepcyjnie przetwarzać sygnały węchowe - twierdzą badacze.  

Spangenberg uważa, że naukowcy nie doceniają potrzeby zrozumienia wpływu zapachów na klientów. "Większość ludzi przetwarza to [bodźce węchowe] na poziomie podświadomym, ale nie ma to na nich wpływu" - mówi Spangenberg. - "Z perspektywy sprzedawcy istotne jest to, że zapach przyjemny wcale nie musi być zapachem skutecznym".

Źródło: PAP


Czytano: 3119
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum