Informacje

Dobra nazwa salonu kosmetycznego Dobra nazwa salonu kosmetycznego Hot

Która kosmetyczka nie marzy o założeniu własnego salonu? W fazie początkowej pomysłów jest mnóstwo. Nie mniej jednak, kiedy przychodzi już do realizacji, pojawiają się wątpliwości. Jak działać, by działać skutecznie? Jedną z kwestii przysparzających trudności jest wydawać by się mogło na pierwszy rzut oka banalne - nazwanie własnego salonu. Wbrew pozorom przecież od nazwy naprawdę wiele zależy. 

Pierwszą rzeczą z jaką styka się potencjalny klient nie jest ani wnętrze naszego gabinetu ani jakość proponowanych przez nas zabiegów czy umiejętności zatrudnionych w salonie profesjonalistek. Pierwszą rzeczą jaką zauważa klient jest nazwa naszego gabinetu. Dlatego dobra nazwa to tak ważna sprawa, kluczowa, bo świadcząca o naszym początkowym sukcesie.

To nie taka prosta sprawa

O tym, że nazwanie gabinetu może stanowić nie lada problem przekonały się już osoby, które z tym zadaniem już się zmierzyły. Od nazwy zależy naprawdę wiele. Przede wszystkim powinna być dopasowana do miejsca prowadzenia działalności. Lokalizacja oraz potencjalny obszar, w którym będziemy pozyskiwać naszych klientów są niezwykle ważne. Jeśli zamierzamy otworzyć gabinet kosmetyczny w małej miejscowości i zasięg naszej działalności ma być przede wszystkim lokalny, tworzenie nazwy zaczerpniętej z języka obcego może okazać się pomysłem nietrafionym. Jeśli zamierzamy prowadzić działalność na większą skalę, w dużym mieście, odwiedzanym przez zagranicznych turystów, to właśnie nazwa sugerowana językiem obcym, bardziej ekskluzywna, będzie lepszym pomysłem.

Warto też myśleć obrazem. Przecież nazwa naszej firmy będzie pojawiać się nie tylko na szyldzie zawieszonym u wejścia naszego gabinetu, ale także we wszystkich materiałach reklamowych. Nazwa będzie więc nierozłącznie związana z zaprojektowanym przez nas logo, które powinno być czytelne i wielofunkcyjne. Nazwa musi się całościowo ładnie komponować. Jeśli będzie za długa, w logo trzeba będzie umieścić jej skrót czy inny symbol, który również nieodłącznie będzie się kojarzył zarówno z samą nazwą, jak i działalnością naszego gabinetu.

Dobre i złe nazwy

Nazwa powinna być oryginalna. Dlatego zanim uznamy, że nasz pomysł jest wyjątkowy i idealnie się nadaje, najpierw zróbmy małe rozeznanie na rynku. Jeśli zauważymy, że w pobliżu działa firma o podobnej nazwie, po prostu z niej zrezygnujmy. Klient nie będzie sobie zadawał trudu rozróżnienia jakości gabinetów i wybierze ten, którego nazwa wyróżni się na tle pozostałych.

Popularną metodą jest nazywanie swojego salonu po prostu sygnowanego własnym imieniem. Pomysł prosty, na pewno spajający nasz wizerunek z wizerunkiem całego salonu. Poza tym dający do zrozumienia klientowi, że nasz gabinet i naszych klientów traktujemy naprawdę osobiście. Z drugiej jednak strony nazwa pochodząca od własnego imienia nie daje możliwości skojarzenia z nią rodzaju usług proponowanych przez nasz salon. Żeńskie imiona umieszczone w nazwie choć zapewne w większości sugerują klientom działalność szeroko związaną z upiększaniem, to mogą to być przecież zarówno zakłady fryzjerskie, jak i studia pielęgnacji paznokci. 

Dobrze by było też, gdyby użyta przez nas nazwa niosła ze sobą same pozytywne konotacje. Ciekawym pomysłem dostrzeżonym wśród użytkowniczek forum kosmetycznego była „Perła”. 

Perła to fajny pomysł. Dobrze się kojarzy- perła jest w jednej na milion muszli, kto ją znajdzie jest szczęściarzem. Perła ma piękny kolor. Jest ozdobą i mnie przynajmniej kojarzy się z elegancją i luksusem.

A przecież wyjątkowość, bogactwo kolorów, szyk, elegancja i luksus to idealna wizytówka każdego salonu kosmetycznego.

Ciekawa nazwa to nie wszystko. Skuteczna nazwa powinna nie tylko przykuwać uwagę klientów, ale i wiązać się ze specyfiką naszej działalności czy po prostu dobrze kojarzyć. Warunków do spełnienia jest mnóstwo. Ale choć wybór nie jest łatwy, to przecież jest bogaty. Ile głów, tyle pomysłów. Wystarczy puścić wodze fantazji. Do dzieła!


Czytano: 19774
Ilość publikacji: 79
  Artykuł miesiąca:
  Wyróżnienia:
O autorze: Z wykształcenia i z pasji dziennikarka oraz wizażystka. Obsesyjnie zakochana w pięknym makijażu, barwnej Hiszpanii i psich pieszczotach.


POLECAMY
więcej artykułów autora Kinga Gawryszewska
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum