Informacje

Ryzykowni celebryci - kiedy znana twarz nie pomaga twojej reklamie Ryzykowni celebryci - kiedy znana twarz nie pomaga twojej reklamie Hot

Współpraca z gwiazdą w celach promocji marki to trend ostatnich lat. Zatrudnianie do kampanii reklamowych znanych osób może być strzałem w dziesiątkę, albo totalną klapą wizerunkową. Co wpływa na fakt, że duet firma – celebryta jest niezjadliwy? 

Czytając o gwiazdach, które swoją twarzą promują określoną markę lub produkt myślisz sobie, że ciebie na taką wizerunkową inwestycję nie stać. Rzeczywiście, namówienie do współpracy osobę ze świecznika nie jest tanie. A co więcej, postawienie na celebrytę bywa bardzo ryzykowne. Istnieje mnóstwo przykładów nieudanej współpracy gwiazd z markami. Co ma wpływ na porażkę? Sytuacja, w której wizerunek znanej osoby kompletnie nie kojarzy się z reklamowanym produktem czy usługą.

Twarzowe strzały kulą w płot zdarzają się największym. Mistrzem nietrafionego dopasowania do marki jest Adam Małysz. Skoczek narciarski, a ostatnio kierowca rajdowy reklamował niejedno, z lepszym i gorszym skutkiem. W przypadku naszego specjalisty od telemarków niestety ewidentnie zawodzili doradcy, bo w większości kreacji wizerunek sportowcy kompletnie nie pasował do reklamowanych produktów. Ale zupełną klapą okazała się kampania dla producenta herbat. Mało wiarygodny, nudny, bez poczucia humoru Pan Adam przejadł się, a może przepił się najwierniejszym swoim fanom.

W antyrankingu celebrytów w reklamach stworzonego dla miesięcznika Press poznajemy, kolejne po Małyszu i kampanii dla Teekanne, najmniej trafione pomysły na promocyjne duety. 15 strategów z agencji reklamowych uznało, że na drugim miejscu powinna znaleźć się Agnieszka Radwańska zachęcająca do zakupu piekarnika Amica. Na zaszczytnym, trzecim miejscu podium umieścili Macieja Maleńczuka i reklamę Meritum Banku. Następna pozycja przypadła Michałowi Wiśniewskiemu za kampanię sieci sklepów Avans, a kolejna Magdzie Gessler za promowanie preparatu Ulgix Wzdęcia Max.

Drugą piątkę otwiera Tomasz Karolak i reklama samochodu Hyundai. Zaraz po nim jury umieściło Wojciecha Manna i Krzysztofa Maternę z kampanią dla Kredyt Banku. Ósme miejsce przypadło Olafowi Lubaszenko zachęcającego do korzystania z papierosów elektronicznych Cigger. Przedostania pozycja należy się Krzysztofowi Ibiszowi, który reklamuje szampon przeciwłupieżowy Head&Shoulders. A rzutem na taśmę do wyselekcjonowanej dziesiątki załapała się była prezydentowa, Jolanta Kwaśniewska promująca tabletki wzmacniające odporność Rutinacea Max.

Jak na tle innych branż wypada ta nasza, promująca pielęgnację i urodę? Wydaje się, że w tym sektorze obyło się bez totalnych klap wizerunkowych. Producenci kosmetyków, urządzeń, a nawet właściciele ośrodków SPA & Wellness stawiają na mało ryzykowne gwiazdy. Wystarczy, by znana osoba była młoda i sympatyczna lub dojrzała i zadbana, a już sukces murowany. Rzadko kiedy firmy kosmetyczne decydują się na współpracę z kontrowersyjnymi celebrytami i chyba wychodzi im to na dobre.

A teraz pozwólmy się ponieść naszej wyobraźni i stwórzmy własny antyranking gwiazd w reklamach produktów kosmetycznych. Kto totalnie nie pasowałby do promowania najnowszych kremów, peelingów czy zabiegów. Jakich celebrytów zupełnie nie widzielibyście w roli twarzy waszych marek czy salonów urody. Kto bardziej odstraszałby niż inspirował potencjalnych klientów. Zachęcamy do stworzenia razem z nami listy dziesięciu osób ze świecznika, z którymi stworzenie reklamowego duetu byłoby straszliwie ryzykowne. Czekamy na wasze kandydatury w komentarzach do artykułu!

Źródło: Press


Czytano: 2510
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów autora kosmetologia.com.pl
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum