Informacje

Jak utrzymać reputację salonu w erze cyfrowej Jak utrzymać reputację salonu w erze cyfrowej Hot

Jeżeli Twój salon nie ma strony na Facebooku, a ty w życiu nie słyszałeś o Twitterze to znak, że powinieneś coś zmienić, gdyż stare, dobre zasady PR-u dziś już nie wystarczą.

Technologia i marketing rozwijają się błyskawicznie, dlatego aby zdobyć uwagę mediów oraz pieniądze konsumenta nie można pozostawać w tyle. Przeczytaj uważnie kilka uwag na temat promocji salonu i zacznij wprowadzać zmiany już dziś!

Interaktywne artykuły

Ciekawe artykuły to nie przeżytek, ale warto urozmaicić je filmikami i licznymi linkami. Dzięki temu strona internetowa salonu stanie się bardziej interesująca, a klienci chętniej będą zaglądać nie tylko na nią, ale również do naszego salonu! 

Oczywiście, należy również załączać różne zdjęcia, warto jednak, by przedstawiały one jakiś proces, ruch, a nie tylko statyczne fotki zadbanych modelek. Można na przykład zamieścić ujęcia z wykonywanego zabiegu pielęgnacyjnego lub proces doboru składników czy kosmetyków wykorzystywanych do zabiegów.

Portale społecznościowe

Czy Ci się to podoba czy nie – musisz brać czynny udział w konwersacji cyfrowej, a zatem twój salon musi posiadać konto na najważniejszych portalach. Nie chodzi o to żeby w ten sposób sprzedawać zabiegi, ale by tworzyć więź z klientem, zarówno tym stałym jak i potencjalnym. Ekspert od marketingu Darlene Fiske sugeruje wyznaczenie jednej osoby, która będzie odpowiadać za obecność salonu w wirtualnej społeczności. Na początek wystarczy 15-30 minut takiej aktywności dziennie. Gdy już założymy konto, warto śledzić ilu użytkowników przybywa każdego dnia, tygodnia, miesiąca i co najbardziej im się podoba. Na tej postawie można łatwo wywnioskować preferencje klienta i udoskonalić swoje usługi.

O czym pisać na profilu? Przede wszystkim o wszelkich nowych zabiegach, kosmetykach, sukcesach. Tematy na pewno się znajdą, a Ty zyskasz darmowy marketing!

Nowe kontakty

Profil na portalu społecznościowym nie tylko rozpowszechni Twój salon, ale również może posłużyć do nawiązywania nowych kontaktów. Warto zwrócić uwagę czy profilem salonu interesuje się jakiś wydawca czy firma, z którymi można by nawiązać współpracę. Ponadto, należy samemu również śledzić profile innych, interesujących nas firm, wydawców, organizacji czy salonów i zapraszać ich do przeglądania profilu salonu, co zwiększy jego popularność wśród użytkowników.

Odejdź od komputera

Mimo tego, że promocja w sieci jest w dzisiejszych czasach niezbędna, to jednak obecność w świecie rzeczywistym jest równie ważna! Aby być widocznym, musisz koniecznie „wyjść do ludzi”. Organizuj akcje charytatywne czy darmowe prezentacje i szkolenia, proponuj zwiedzanie salonu, rozdając promocyjne gadżety czy próbki, oferuj mini-zabiegi. Pomysły można mnożyć. Chodzi o to, by niewielkim kosztem zaangażować lokalną społeczność, takie działanie nie tylko przyciągnie nowych klientów, ale również zainteresuje lokalne media, przyczyniając się do promocji salonu.

Ciekawie pióro

Całe zamieszanie medialne to jednak nie wszystko. Internauci nadal chcą czytać ciekawe, rzetelne artykuły, a więc powinny one pojawić się zarówno na stronie jak i profilu salonu. Warto być na bieżąco z branżową prasą i regularnie załączać informacyjne artykuły przedstawione w ciekawy sposób.


Czytano: 1987
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów autora kosmetologia.com.pl
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum