Informacje

Jak radzić sobie z "hejterami"? Jak radzić sobie z "hejterami"? Hot

Pisaliśmy już o wyjątkowo trudnych czy wybuchowych klientach i ich dokuczliwych zachowaniach w gabinecie. Nie tylko jednak w salonie musimy mierzyć się z ludzką arogancją i brakiem kultury. W dobie Internetu, coraz częściej z zachowaniami tego typu musimy radzić sobie również w sieci.

Internet stał się cudownym narzędziem komunikacji, zarówno tej pozytywnej, jak i negatywnej. Anonimowość, a co za tym idzie bezkarność buszujących w sieci użytkowników, sprawiły, że znudzeni bądź zirytowani szarością dnia codziennego, wyładowują swoje emocje, komentując przy tym do woli. Niestety, rzadko kiedy zdają sobie sprawę, że po drugiej stronie siedzi człowiek, którego wyssane z palca obelgi dotykają bezpośrednio.

W najgorszej sytuacji znajdują się właściciele firm. Ci, poza oczywistą ludzką reakcją rozżalenia wywołanego falą nieuczciwych komentarzy, dodatkowo muszą liczyć się z karygodnym traktowaniem należącego do nich salonu. Często opinie internautów okazują się na tyle uszczypliwe i na tyle bolesne w skutkach, że odbija się to szerokim echem na reputacji gabinetu i na jego późniejszym funkcjonowaniu. Póki na polskim rynku wciąż za mało jest obostrzeń, które gwarantowałyby karanie nieuczciwych zachowań w sieci. Należy zastanowić się, jak na własną rękę uchronić się przed byciem "na językach".

Jak radzić sobie z niechlubnymi opiniami tzw. hejterów, zamieszczanymi pod naszym adresem w Internecie? Jak sprawić, by nie zraziły one także pozostałych klientów, często mocno sugerujących się zdaniem takich komentatorów?

Hejter to osoba, która żywi się naszymi niepowodzeniami, nawet w momencie, kiedy ich nie ma. Uważa, że siła leży po stronie osoby agresywnej i na każdym kroku próbuje udowodnić swoją wyższość. Jakie jest najzdrowsze podejście do takiej osoby? Absolutne jej ignorowanie. Wdawanie się w dyskusję z hejterem zazwyczaj jest pozbawione sensu. Osoba, która neguje nasze działania, nie będzie prawdopodobnie potrafiła w ogóle poprowadzić, choć w minimalnym stopniu, kulturalnej konwersacji. Nasz gniew i żal wylewany w stronę takiego kogoś, da hejterowi pożywkę do dalszych działań. Najlepiej więc udajmy, że komentarz w ogóle nas nie dotyczy.

Wiadomo jednak, że zależy nam na tym, by nasi potencjalni klienci nie uwierzyli we wszystkie wyssane z palca historie. Jeśli czujemy taką potrzebę, opublikujmy stosowny komentarz, nie odnoszący się w ogóle bezpośrednio do osoby, która usiłuje zniszczyć nam reputację. Zapewnijmy naszych klientów, że w każdej sytuacji dbamy o ich zadowolenie, a o jakości naszych usług chyba sami są najlepiej przekonani. Podziękujmy za ich zaufanie i trzeźwość myślenia. Ci, najbardziej nam oddani i najchętniej korzystający z oferty naszego salonu, z pewnością i tak każde słowo hejtera wpuszczą jednym, a po chwili wypuszczą drugim uchem.

A czy komuś z Was przyszło się kiedykolwiek mierzyć z obelgami hejterów? Jak się zachowaliście w takiej sytuacji? Jakie jeszcze rady możecie podsunąć zainteresowanym tematem kosmetologom?




Czytano: 2628
Ilość publikacji: 79
  Artykuł miesiąca:
  Wyróżnienia:
O autorze: Z wykształcenia i z pasji dziennikarka oraz wizażystka. Obsesyjnie zakochana w pięknym makijażu, barwnej Hiszpanii i psich pieszczotach.


POLECAMY
więcej artykułów autora Kinga Gawryszewska
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum