Informacje

Kiedy konkurencja chce nas wygryźć Kiedy konkurencja chce nas wygryźć Hot

Gdyby salonów kosmetycznych było jak na lekarstwo, to posiadający je szczęśliwcy mogliby zacząć odcinać kupony. Tak niestety nie jest. Co gorsze, na rynku wciąż przybywa nowych gabinetów. Nie rzadko są to olbrzymie molochy, centra kosmetyki, które stają się bardzo groźnym przeciwnikiem dla małych, do tej pory świetnie prosperujących saloników. Jak sobie radzić z konkurencją? Czy jest na nią jakiś sposób?

Bądźcie najlepsi!

Najskuteczniejszą metodą na walkę z szerzącą się konkurencją, jest najzwyczajniej w świecie - bycie najlepszym. Choć teoretycznie brzmi to banalnie, to w praktyce wcale proste nie jest. Bycie bezkonkurencyjnym wiąże się ze stworzeniem absolutnie wybitnego systemu zarządzania naszym przedsiębiorstwem. I bynajmniej nie odnosi się to wyłącznie do wielkich międzynarodowych korporacji. Gabinet kosmetyczny, dobrze i skutecznie zarządzany, również może okazać się żyłką złota.

Nie cena a jakość

Aby móc konkurować z najlepszymi, trzeba skupić się na kilku najważniejszych elementach strategii naszego salonu: odpowiedniej jakości oferowanych przez nas usług, bardzo dobrej jakości wykorzystywanych przez nas produktów, wzorowych kwalifikacjach zatrudnianych przez nas pracowników oraz właściwie wykorzystywanych przez nas narzędziach marketingu.

Jeśli mamy w zamiarze rywalizować z komercyjnymi centrami kosmetycznymi, na pierwszy plan powinniśmy wysunąć nasze bezapelacyjne walory. Gwarancja najwyższej jakości za najniższą cenę, jaką zazwyczaj proponują kosmetyczni giganci, umówmy się, nie do końca jest do spełnienia. Naszą przewagą z pewnością nie będzie konkurencyjna cena. Może nią być z kolei nasz profesjonalizm, wiedza i umiejętności. Choć wykonany przez nas zabieg będzie droższy, to przynajmniej klient będzie miał gwarancję, że wykonaliśmy go z niezwykłą starannością i dbałością o najdrobniejszy szczegół.

Zaufanie i rodzinna atmosfera

Duże centra są szybkie, kompleksowe pod względem proponowanych usług i łatwodostępne. Bardzo często jednak przez to, stają się bezosobowe. Tutaj pojawia się idealne pole do manewru dla małych saloników. Skromne gabinety, choć pozostające w cieniu rozpoznawalności, dzięki swojej gigantycznej konkurencji, zawsze będą zauważane przez tych, którym zależy na przyjemnej atmosferze i zindywizdualizowanym podejściu gabinetu do każdego klienta. Najbardziej ludzka w świecie chęć rozmowy z kimś, kogo już znamy, powierzenia swojego ciała osobie, która doskonale rozumie nasze pragnienia, wymagania, słabości - może okazać się zbawienna dla wielu zagrożonych salonów. Atmosfery, która panuje w odwiedzanym od wielu lat gabinecie, nie da się zastąpić żadnym nowym substytutem. W końcu najczęściej wybieramy to, co już bardzo dobrze znamy.

Walka z konkurencją nigdy nie jest prosta. Czasem okazuje się wręcz walką z wiatrakami. Stąd też ogromne znaczenie ma chęć poszukiwania nowych metod i sposobów na wydobycie z salonu tego, co najlepsze i umiejętne zaprezentowanie wszystkich posiadanych przez niego zalet.


Czytano: 3404
Ilość publikacji: 79
  Artykuł miesiąca:
  Wyróżnienia:
O autorze: Z wykształcenia i z pasji dziennikarka oraz wizażystka. Obsesyjnie zakochana w pięknym makijażu, barwnej Hiszpanii i psich pieszczotach.


POLECAMY
więcej artykułów autora Kinga Gawryszewska
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum