Informacje

Sprawdź czy dobre masz logo? Sprawdź czy dobre masz logo? Hot

Halina, Joanna, Beuty SPA Center, a może Nefretete? Doskonale wiemy, że branża kosmetyczna obfituje w różnego rodzaju logotypy. Czy zastanawialiście się kiedyś jakie spostrzeżenia kolor Waszego logo budzi u potencjalnego klienta? Zapraszamy do artykułu.

Znaczenie logo dla firmy

Nie od dziś wiadomo, że logo firmy ma niesamowite znaczenie dla wizerunku gabinetu lub SPA. W dzisiejszym świecie bardzo trudno zaistnieć bez jakiegoś charakterystycznego wpisu lub grafiki. Trzeba pamiętać, że logo to nie jedynie obrazek. To wizualna prezentacja marki, która pozwala odróżnić firmy od siebie. To jakby wizytówka, która pozostawia po sobie to tzw. "pierwsze wrażenie". Okazuje się, że po kilku sekundach patrzenia na logo, klient buduje w sobie ocenę firmy.

Ciekawe badania

Z najnowszych badań zamieszczonych na łamach czasopisma International Journal of Fashion Design, Technology and Education wynika również, że kolor logo ma niesamowity wpływ na postrzeganie samej firmy. 

Jessica Ridgway z Department of Textile and Apparel Management MU, prowadziła badania ankietowe wśród 187 osób, którym pokazywała wymyślone loga rzekomych nowych firm odzieżowych. W każdym przypadku prosiła o określenie emocji i opinii na temat firmy, do jakiej miało należeć dane logo. Okazało się, że istotne znaczenie dla cech, przypisywanych firmom miał już sam jego kolor.

I oto:

  • Niebieski kolor logo wywoływał wrażenia pewności, wiarygodności, solidności i sukcesu. 
  • Zielone logo postrzegano jako oznakę wrażliwości na środowisko naturalne, zrównoważonego rozwoju, ale i twardości, odporności i męskości. 
  • Purpurowe logo podkreśla kobiecość, urok, splendor i wdzięk, z kolei kolor różowy kojarzy się z młodością, wyobraźnią i podążaniem za modą. Żółte logo interpretowano jako oznakę radości i nowoczesności, a czerwone przywoływało wrażenie kompetencji i pewności siebie.
  • Czerwone logo zwykle ten kolor wywołuje skojarzenia z agresją albo uczuciami, tu ich jednak nie było - przyznaje autorka pracy. 

Jej zdaniem taki efekt może wiązać się ze skojarzeniami, które budzą powszechnie znane czerwone loga wielkich koncernów. Ta opinia o konkretnych firmach może wpływać na postrzeganie samej czerwieni.

Twórcy nowych logo oczywiście biorą pod uwagę emocje i skojarzenia, jakie dana firma chce u swoich klientów budzić. Istotnym elementem jest tu właśnie wybór koloru. Wyniki badań Jessiki Ridgway pokazują, że nie można się przy tym kierować tylko tradycyjnymi skojarzeniami, trzeba zwrócić uwagę na to, jak dane kolory funkcjonują w sferze kultury popularnej, bo ona silnie wpływa na emocje konsumentów.

 

 


Czytano: 3049
Ilość publikacji: 2051
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 0
O autorze: Największy Internetowy Magazyn Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA. Pierwszy, a zarazem najbardziej dynamicznie rozwijający się portal branżowy o charakterze naukowo - informacyjnym.


POLECAMY
więcej artykułów autora kosmetologia.com.pl
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum