Informacje

Promowanie salonu kosmetycznego Promowanie salonu kosmetycznego Hot

Jeszcze trwa lato..., a sierpień i wrzesień to nadal dobry czas zawieranie związków małżeńskich. Czy istnieje sposób, aby dotrzeć do większego grona potencjalnych zainteresowanych? Takim sposobem jest współpraca z branżami komplementarnymi.

 

Branże komplementarne to takie, które poniekąd uzupełniają się nawzajem. Przykładowo, produktem komplementarnym do herbaty jest cytryna albo cukier. Do makaronu – sos pomidorowy do spaghetti. Do margaryny do pieczenia ciast – rodzynki. 

Jednym słowem produkty komplementarne tworzą wspólnie pewną całość. A co najważniejsze, ułatwiają życie konsumentom, gdyż oferują pełne rozwiązanie jakiegoś problemu. Czy to pomysłu na obiad, pełnego zestawu do czyszczenia mieszkania lub kompletnego zestawu upominkowego. 

Zauważ, jak wiele takich zestawów możesz kupić w sklepie. Klienci doceniają, jeśli w jednym miejscu mogą otrzymać kompleksowe usługi. 

W przypadku salonu kosmetycznego, istnieje naprawdę wiele możliwości kooperacji. Polecać się wzajemnie można  z następującymi branżami: salonem sukien ślubnych, fotografem specjalizującym się w weselach, domem weselnym, firmą zajmującą się wynajmem samochodów do ślubu, kwiaciarnią, restauracją lub cukiernią, która słynie z tortów ślubnych.

Zasady współpracy należy ustalić tak, aby każda ze stron czerpała z tego wymierne korzyści. Na przykład. Klientka salonu z sukniami ślubnymi, jeśli skorzysta z usług polecanego fotografa i Twojego salonu, otrzymuje określony rabat na te usługi. I odwrotnie. Im więcej specjalistów będziesz mógł polecić, tym klient będzie miał łatwiej w organizacji swojego ślubu. I oszczędzi trochę pieniążków, co istotne jest przy tak dużym przedsięwzięciu. 

Przy takiej współpracy konieczne jest zainwestowanie w odpowiednie materiały reklamujące Twój salon. Zawsze, obok nazwy, powinien znaleźć się tam numer telefonu i adres strony internetowej, jeśli takową prowadzisz. 

Z wybranymi branżami można nawiązać bliższą współpracę. 

Na przykład w salonie sukien ślubnych zostawić album ze stylizacjami ślubnymi. W swoim salonie natomiast zrobisz ekspozycję mini sukni ślubnych, która będzie reklamą zaprzyjaźnionego salonu sukien.

Za umieszczenie galerii zdjęć ślubnych (oczywiście z makijażami z Twojego salonu) – będących wizytówką fotografa, w zamian otrzymasz profesjonalną sesję zdjęciową stylizacji, które możesz umieścić w Internecie.

Na podobnych zasadach można nawiązać współpracę z firmami specjalizującymi się w wynajmie samochodów na ślub. Za galerię zdjęć w Twoim salonie będziesz mógł zostawić swój album ze stylizacjami. 

Zazwyczaj panny młode szukające pomysłu na stylizację ślubną, przeglądają albumy ze zdjęciami. Podobnie robią w przypadku decydowania się na torty weselne. Wymieńcie się albumami z cukiernią. Dla klienta to duże ułatwienie, jeśli u cukiernika będzie mógł zainspirować się także w kontekście fryzury. I odwrotnie.

W podobny sposób możesz współpracować z kwiaciarnią. Wymienić się albumami i polecać siebie nawzajem. Dodatkowo kwiaciarnia może raz na jakiś czas zostawić u Ciebie piękne bukiety, które będą ozdobą dla salonu, a dla kwiaciarni żywą reklamą.

Salony fryzjerskie i kosmetyczne mogą współpracować ze stylistami, wizażystami, ale także dietetykami, lekarzami od medycyny estetycznej i dermatologami. 

Poszukanie partnera biznesowego czy partnerów biznesowych to (obok dodatkowej sprzedaży) także możliwość połączenia budżetów na wspólną reklamę. Dzięki temu możecie dotrzeć do tego samego konsumenta tańszym dla pojedynczej firmy kosztem.


Czytano: 8995
Ilość publikacji: 8
  Artykuł miesiąca:
  Wyróżnienia:
O autorze: Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl , która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym. Autorki publikacji z praktycznymi poradami i inspiracjami do prowadzenia własnego salonu „Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? SALONY FRYZJERSKIE I KOSMETYCZNE”


POLECAMY
więcej artykułów autora Kreatywny Butik One
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum