Informacje

Mylące oznaczenia kosmetyków promieniochronnych? Mylące oznaczenia kosmetyków promieniochronnych? Hot

Northwestern Medicine alarmuje, że etykiety emulsji i kremów są niezrozumiałe, a konsumenci nie wiedzą, co zrobić z terminologią.

Według badania opublikowanego w JAMA Dermatology tylko 43% ankietowanych rozumie, co oznacza współczynnik ochrony przeciwsłonecznej (SPF) i tylko 7% wiedziało jak znaleźć produkt, który zapewnia ochronę przed przedwczesnym starzeniem się skóry.

Po pokazaniu oznaczeń z przodu i z tyłu ogólnodostępnej emulsji przeciwsłonecznej z SPF 30, 38% prawidłowo zidentyfikowało terminologie związaną z ochroną przed rakiem skóry i tylko około 23% było w stanie prawidłowo określić w jakim stopniu preparat chroni przed oparzeniami słonecznymi.

"Musimy kłaść większy nacisk na edukację ludzi dotyczącą ochrony przed słońcem i ułatwić im zrozumienie oznaczeń na etykietach"  powiedział główny autor dr Roopal Kundu w komunikacie prasowym.

W 2011 roku Food and Drug Administration (FDA) opublikowała nowe przepisy dotyczące etykiet preparatów promieniochronnych, aby podkreślić znaczenie ochrony przed promieniowaniem UV-zarówno A jak i UV-B. Produkty takie są określane jako posiadające "szerokie spektrum ochrony przeciwsłonecznej".

Aby ocenić, jak dobrze konsumenci rozumieją nowe etykiety i określić jak wiele nie wiedzą o ochronie przed słońcem  Kundu i współpracownicy  zebrali 114 uczestników badania, pacjentów  kliniki dermatologii Northwestern Medicine w lecie 2014 roku.

Według ich ustaleń, trzema najważniejszymi czynnikami, które wpłynęły na zakup kosmetyku promieniochronnego były najwyższa wartość SPF, preparat do skóry wrażliwej oraz odporność na wodę i pot. 75% ankietowanych odpowiedziało, że głównym powodem używania przez nich kremów do opalania było uniknięcie poparzeń słonecznych, a następnie zapobieganie rakom skóry (prawie 66%). Około 80% pacjentów stwierdziło, że zakupiło preparaty przeciwsłoneczne w roku poprzednim.

"Zalecamy kupić emulsję z filtrem przeciwsłonecznym o szerokim spektrum – co pomaga chronić przed obydwoma rodzajami promieniowania UV – z SPF 30 lub wyższym, która jest wodoodporna"  powiedział Kundu, profesor dermatologii w Northwestern University Feinberg School of Medicine i dermatolog w Northwestern Memorial Hospital.  Zaznaczono również, że aby preparat był skuteczny, trzeba aplikować go co dwie godziny i w odpowiedniej ilości.

Prawie połowa ankietowanych wybiera produkt o najwyższym dostępnym wskaźniku SPF – taka tendencja do polegania na wysokich wartościach współczynnika fotoprotekcji jest problemem, jak zauważyli badacze.

 

"Tylko dlatego, że kupicie produkt z SPF 100 nie oznacza, to iż ​​jesteście w 100 procentach chronieni. Przebywanie z daleka od słońca jest jedynym sposobem na zagwarantowanie 100 procent ochrony” twierdzi Kundu.


Czytano: 13985
Ilość publikacji: 57
  Artykuł miesiąca:
  Wyróżnienia:
O autorze: mgr kosmetologii, szkoleniowiec.


POLECAMY
więcej artykułów autora Aleksandra Śmich
POLECAMY
więcej artykułów z tej kategorii


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum