Informacje

Szansa dla twórczych kosmetologów - innowacje Szansa dla twórczych kosmetologów - innowacje Hot

Dzisiejszy rynek charakteryzuje się różnorodnością, przepychem, ale też zmiennością. Bardzo ciężko utrzymać stabilną pozycję w branży, dlatego też firmy robią co mogą, aby nieustannie być atrakcyjnym dla konsumenta.

Jeśli chodzi o ofertę produktową, często mamy do czynienia z jej rozciąganiem lub rozszerzaniem. Przykładem takiego działania jest zmiana opakowania, formy, koloru czy funkcji lub wprowadzenie czegoś zupełnie innego. Dzięki takim posunięciom marketingowym klient ma szanse w sposób „świeży” spojrzeć na nasz wyrób czy markę, jednocześnie decydując czy nowe rozwiązanie jest dla niego lepsze niż poprzednie. 

Mimo zrozumiałych w przypadku każdej inwestycji nakładów pieniężnych, warto próbować dostosowywać się do zmiennych wymagań klienta, bo przecież to dzięki takim działaniom każdy biznes ma sens. Ale co to ma wspólnego z nami? Kosmetyczkami i kosmetologami? Otóż bardzo wiele, bowiem każdy pasjonat dziedziny może wpłynąć na jej rozwój, a ten artykuł mam nadzieję, będzie tego przykładem. W publikacji przedstawię Państwu część projektu wprowadzenia nowego produkty jakim jest "Hennopis" czyli henna w długopisie. 

Definicje nowego produktu 

Nowy produkt – jest źródłem przewagi konkurencyjnej, oznaką postępu i odpowiedzią na potrzeby nabywców. Jest również klasyfikowany jako każda modyfikacja wyrobu, która zwiększa jego konkurencyjność i atrakcyjność dla nabywców. Wg Dietla: nowym produktem może być tylko ten, który został uznany za nowy produkt (odmienny od istniejących) przez konsumentów lub innych finalnych nabywców na rynku docelowym.

Analiza rynku kosmetycznego

Bardzo ważnym elementem tworzenia innowacji jest analiza rynku kosmetycznego. A co za tym idzie, zbadanie kanałów dystrybucji dla nowego produkty. Największym kanałem dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce są sklepy drogeryjno-kosmetyczne, które według szacunków zawartych w raporcie PMR „Rynek dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014”, w 2011 roku odpowiadały za 41,2 proc., sprzedaży rynku.

Sieci drogerii to kanał, który obecnie najszybciej umacnia swą pozycję. Dzieje się tak na skutek zwiększania liczby placówek. Sieci przyciągają atrakcyjną ofertą cenową, częstymi promocjami, szerokim asortymentem średniej półki cenowej oraz służącą pomocą obsługą. Według szacunków PMR, sprzedaż kosmetyków w drogeriach przekroczyła 7,8 mld zł w 2011 roku, co w porównaniu z rokiem poprzednim, stanowiło wzrost o 11 proc. Tym samym, udział sklepów drogeryjnych w rynku artykułów kosmetycznych zwiększył się do 41,2 proc. w 2011 roku. Z przedstawionych badań wynika, że sklepy drogeryjno-kosmetyczne są więc najlepszym kanałem dystrybucji. 

Cechy i właściwości produktu

Hennopis charakteryzuje się odmienną postacią dobrze znanego już produktu. Stanowi on łatwiejszą i ciekawszą formę zabiegu farbowania brwi, rzęs oraz ciała, a co istotne, pozwala na samodzielne, staranne wykonanie henny w domu. Wcześniej było to rzeczą skomplikowaną,  zmuszającą do każdorazowego skorzystania z usług salonów kosmetycznych. 

Hennopis pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze klientek, jak również kosmetyczek, gdyż analizowany produkt jest przeznaczony nie tylko do indywidualnego użytkowania przez klientki, ale także przez profesjonalistki w gabinetach kosmetycznych. Hennopis jest poręczny i prosty w użyciu. Główny element stanowi obudowa, a na pozostałe części składają się wymienne końcówki, wkłady. Produkt jest wysoce intuicyjny, wzorowany mechanizmem pióra i długopisu, tak aby użytkownicy nie musieli zastanawiać się nad poszczególnymi etapami przy stosowaniu. 

Prototyp  

Prototyp zaprezentowany w wersji zdjęć mogą Państwo obejrzeć w galerii poniżej artykułu. Opracowanie projektu jest autorskie.

Rewitalizacja

Rynek staje się coraz bardzie kapryśny i wymagający, co zmusza producentów do podejmowania szeregu działań pozwalających na zaspokojenie rosnących potrzeb konsumentów. W fazie nasycenia nowego produktu, należy podjąć czynności rewitalizacji produktu.

Tworzymy więc strategie marketingowe, w ramach których skutecznie zmieniamy wizerunek produktów, znajdując dla nich nowe grupy odbiorców oraz kładąc duży nacisk na spełnianie przez markę obietnic, które obiecuje swojemu klientowi.

W celu poprawienia sytuacji rynkowej hennopisu, w fazie nasycenia firma może zastosować rewitalizację poprzez przykładowe innowacje. Zacznijmy do zmiany wyglądu zewnętrznego produktu, na który składać się mogą rozszerzenie kolorystyki, ewolucja w designie (modne kształty, wzory), bądź wyprodukowanie etui na produkt w modnych wzorach.

Dobrym posunięciem bywa zmiana wyglądu opakowania. Skupiamy się na kolorystyce, wielkości, kształcie, a wszystko to zgodnie z obowiązującymi trendami. Trafionym pomysłem okazuje się niejednokrotnie dodanie nowych funkcji. W przypadku hennopisu mogłaby być to możliwość zmiany końcówki na pęsetę, albo dodanie „mini” lampki.

Zmiany mogą dotyczyć też strategii sprzedaży bądź reklamy. W pierwszym przypadku mam na myśli dodanie gratisów, próbę dotarcia do branży profesjonalistów i rozszerzenie dostępności produktu w drogeriach. Przy ewolucji strategii reklamy warto zastanowić się nad kampanią reklamową z ambasadorem marki, chwytliwym hasłem reklamowym czy wyborem innej grupy docelowej.

Wszystkie posunięcia strategiczne mogą ulec modyfikacji ze względu na zapotrzebowanie rynku. Podane powyżej pomysły, to tylko przykłady, które zweryfikowane zostaną z czasem przez potrzeby konsumentów. Wszelkie działania rewitalizacyjne mają zawsze na celu ponowne zwrócenie uwagi konsumenta na produkt, który z kolei, by trwać musi się zmieniać. Wymaganie konsumentów nieustannie ewoluują, dlatego też produkt musi być ciągle doskonalony by móc zaspokajać te potrzeby. 

Podsumowanie

Przedstawiona tutaj treść artykułu jest częścią projektu. Jeśli masz pomysł na swoją innowację nie bój się go zrealizować. To bardzo proste, wystarczy wymyślić coś niespotykanego, umieć przedstawić zrozumiale swoją koncepcję i udać się do firm działających w branży. Kreatywność w dzisiejszych czasach może być naszą drogą do sukcesu drodzy kosmetolodzy i kosmetyczki!

 


Galeria

Szansa dla twórczych kosmetologów - innowacje
Szansa dla twórczych kosmetologów - innowacje
Szansa dla twórczych kosmetologów - innowacje
Czytano: 15097
Ilość publikacji: 4
  Artykuł miesiąca: 0
  Wyróżnienia: 1
O autorze: Studentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku towaroznawstwo - Menedżer produktu kosmetycznego, lic. kosmetolog


POLECAMY
więcej artykułów autora Agnieszka Kopczyńska


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum