Genetyczne podstawy egzemy odkryte! Genetyczne podstawy egzemy odkryte! Hot

Naukowcy z Oregon State University ogłosili odkrycie genetycznego podłoża powstawania atopowego zapalenia skóry, wyprysku skórnego, najczęściej pojawiającego się w dzieciństwie, ale dotykającego również miliony dorosłych osób na całym świecie.

Odkrycie to zostało opublikowane na łamach czasopisma PLoS ONE. Może się ono przyczynić do powstania nowych metod terapeutycznych dla tej trudnej do leczenia choroby, na którą nie ma lekarstwa.

Naukowcy odkryli w badaniach laboratoryjnych, że wyprysk może być wywołany przez niewystarczająca ilość Ctip2- regulator, który wpływa na inne genetyczne funkcje. Znaleźli dwa sposoby niewłaściwego funkcjonowania białka Ctip2, które mogą prowadzić do egzemy.

Niedawno badacze stwierdzili, że Ctip2 kontroluje biosyntezę lipidów w skórze, które są potrzebne, aby pomóc utrzymać skórę zdrową i nawilżoną. W nowym badaniu odkryto, że Citp2 tłumi TSLP, biało cytokin, produkowanych przez komórki skóry, które mogą wywoływać zapalenie.

"Z tych badań w zasadzie wynika, że niewystarczająca ilość Ctip2 zmniejsza ilość lipidów w skórze, potrzebnych, aby zachować zdrowie i spełniać swoje funkcje”- powiedział Arup Indra, profesor z OSU College of Pharmacy

Atopowe zapalenie skóry jest związane z patologiczną odpowiedzią immunologiczną, ale naukowcy nie rozumieli przyczyny. Stosowanie zabiegów nawilżających może chronić skórę. W trudnych przypadkach stosuje się leki steroidowe , ale często mają one niepożądane skutki uboczne, szczególnie podczas długotrwałego stosowania.

Atopowe zapalenie skóry wiąże się u niektórych niemowląt i młodzieży ze spożywanymi produktami lub z jakimś alergenem. Większość ludzi „wyrasta” z tego problemu, ale niektórzy borykają się z nim całe życie. Wyprysk powoduje znaczną utratę wody przez skórę, pozwala przeniknąć alergenom, w skrajnych przypadkach powoduje stany zapalne.

"Dzięki lepszemu zrozumieniu tego, co jest przyczyną egzemy w podłożu genetycznym, powinniśmy być w stanie dostosować zabiegi, do każdej osoby i opracować nowe terapie,"- powiedział Indra. „Terapią może być jeden z aktualnych związków, które zwiększają Ctip2 ekspresję w komórkach skóry, lub niestandardowe zabiegi w celu przywrócenia indywidualnego profilu lipidowego”.

Źródło: Eurkalert!