Informacje

Kosmetolog w świecie wielkiego biznesu

Kosmetolog w świecie wielkiego biznesu
Monika Misiak Tabaczyńska
Kosmetolog w świecie wielkiego biznesu
z wykształcenia Pedagog – mgr Promocji Zdrowia i socjoterapii na UAM w Poznaniu, licencjonowany Kosmetolog.
Dyrektor artystyczny Akademii Wizażystyki Maestro. Wieloletni trener i praktyk z zakresu kreowania wizerunku dla osób i firm.
Współtwórca programów przeznaczonych dla osób powracających do zdrowia, wykładowca w Akademii Walki z Rakiem.
http://www.awm.pl
Kosmetolog w świecie wielkiego biznesu Hot

Czy będąc kosmetologiem można współpracować z dużymi firmami? Jak szefowie wielkich korporacji dbają o wygląd pracowników? Czy stan skóry, umiejętność właściwego wykonania makijażu ma znaczenie w efektywnym prowadzeniu biznesowych negocjacji? O tym porozmawiam z panią Moniką Tabaczyńską .

 

Jak zaczęła się Pani przygoda z kosmetologia?

Od dłuższego czas zajmowałam się wizażystyką i stylizacją. Postanowiłam poszerzyć moje kompetencje a tym samym zaoferować moim klientkom większy wachlarz usług. Po rozpoczęciu nauki odkryłam, że kosmetologia to dziedzina, która może zaoferować dużo więcej niż spodziewa się przeciętny klient.

Co skłoniło Panią do rozpoczęcia działalności szkoleniowej w zakresie kreowania wizerunku?

Od 1996 roku prowadzę z mężem Olafem Tabaczyńskim szkołę kształcącą na międzynarodowym poziomie wizażystów i stylistów. Po pewnym czasie zaczęły zgłaszać się również osoby prywatne i firmy w celu przeprowadzenia wewnętrznych szkoleń z zakresu kreowania wizerunku, dress-codu i makijażu biznesowego. Szkolenia o tej tematyce niezmiennie cieszą się powodzeniem.

Jak pomaga Pani wiedza kosmetologiczna w prowadzeniu obecnej działalności?

Dzięki mojej wiedzy kosmetologicznej wielokrotnie mogę pomóc moim klientom podjąć decyzję jaką zastosować pielęgnację. Często omawiam zabiegi nowoczesnej kosmetologii obecne już na naszym polskim rynku, zwracam uwagę na konieczność codziennej pielęgnacji i regularne wizyty w salonie kosmetycznym.

Czy kosmetolog znajdzie dla siebie miejsce w działalności szkoleniowej w zakresie kreowania wizerunku? W jakim kierunku powinien rozwijać swoją wiedzę, aby móc w przyszłości pracować z klientami biznesowymi?

Zawsze podczas szkoleń omawiam aspekty pielęgnacji twarzy, włosów, paznokci, ciała. Ogólna higiena i dbałość jest ważnym elementem kreowania wizerunku. Prowadzę również zajęcia praktyczne z nauki codziennych zabiegów pielęgnacji domowej. Szkolenie z zakresu profesjonalnej obsługi klienta w usługach jest nieodzowne.

Jak ważny jest stan skóry w pracy w wielkich firmach na stanowiskach wymagających znakomitej prezencji? Czy pracodawcy dbają o urodę swoich pracowników? Czy chętnie inwestują w szkolenia, fundują im darmowe zabiegi, czy na razie jest to temat tabu?

Z moich obserwacji wynika, że pracodawcy zdają sobie sprawę z istotności wyglądu i dlatego szkolenia z kreowania wizerunku są bardzo doceniane i cieszą się dużym popytem. Odpowiedni makijaż, dbałość o higienę, relaks, aktywny wypoczynek, szkolenia z dress-codu są dziś normą w korporacjach. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że nie wystarczy dobry podkład pod makijaż, wiemy już jak ważna jest zadbana, wypoczęta skóra.

Czy spotkała się Pani z darmowymi karnetami na siłownię, basen, SPA fundowanych przez szefów dużych firm?

Oczywiście, jest to już pewien rytuał, nawet w państwowych formach.

Czy spotkała się Pani z imprezami integracyjnymi z urodowymi akcentami? Czy takie wyjazdy są organizowane w ośrodkach SPA?

Uczestniczyłam w wielu takich imprezach i serwisowałam je. Często są to gratyfikację za dobrą współpracę. Tematyka zależna jest od pomysłu inicjatora. Czasem są to karnety na usługę z makijażu instruktażowego, z analizy kolorystycznej, stylizacji. Czasem w pięknym miejscu kilku dniowa impreza z rodzaju „dni z urodą” lub „odkryj swoje piękno”, itd.

Jaka jest rola koloru w biznesie – stroju, makijażu – czy dzięki odpowiedniemu „opakowaniu” można przyczynić się do sukcesu w negocjacjach?

Kolor ma duże znaczenie w biznesie. Kolor osadzony jest w naszej świadomości poprzez upodobania, a tym samym u naszych rozmówców, również w relacjach, które wynikają z czynników kulturowych, jak i środowiskowych. Nie przestrzeganie pewnych zasad związanych z wykorzystaniem koloru może być przyczyną braku właściwej komunikacji, niewłaściwego nadawaniu sensu i tonu naszej wypowiedzi. Kolor nadaje naszemu życiu odcieni, zawsze odpowiedzialny jest za nasze samopoczucie, nastawienie. Często nie zadajemy sobie sprawy jak ważną rolę pełni i jak bardzo może nam pomóc. Oczywiście odpowiednio dobrany!

A czy zapach może jakoś oddziaływać w relacjach biznesowych?

Tak, ma bardzo ważne znaczenie. Zapach jako jeden z komunikatów naszego wizerunku poprzez swoją intensywność może oddziaływać w odległości do 25cm, do 1,5m, do 4,5m i powyżej. Zapach opisuje tzw. strefy oddziaływania naszego wizerunku w relacjach przestrzennych. Zapach przenika te strefy niezauważenie, łączy się i oddziałuje na zmysły odbiorcy, nie zawsze w sposób dla nas korzystny. Należy bardzo być ostrożnym przy wyborze.

Jak pracownicy podchodzą do kwestii urody i kobiecości w firmach? Czy kobiety wykorzystują urodę w negocjacjach biznesowych? Jak jest to postrzegane?

Wygląd zewnętrzny bardzo często decyduje o odnoszonych sukcesach życiowych i zawodowych, ponieważ to on prowokuje do oceny innych. Istotną kwestią zatem staje się uwydatnienie atutów urody i ukrycie jej wad. Natomiast z etycznego punktu widzenia wykorzystywanie atutów urody własnej płci w negocjacjach biznesowych jest niedopuszczalne. W biznesie unisex, czyli równe traktowanie obu płci jest dobrze postrzegane.

Dziękuję za rozmowę

Galeria zdjęć

Kosmetolog w świecie wielkiego biznesu


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum