Informacje

Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną Hot

Twój salon istnieje tak naprawdę po to, aby odpowiadać na potrzeby klientów i mówiąc bardzo kolokwialnie, poprawiać im samopoczucie. Dowiedz się jak najwięcej o osobach, które korzystają z usług Twojego salonu: co lubią, jak mają na imię, dla kogo kupują produkty dodatkowe, czy mają dzieci albo zwierzęta. Na pewno na wiele z tych pytań już potrafisz odpowiedzieć, teraz należy taką wiedzę wykorzystać w praktyce. 

Chodzi o to, aby dawać swoim klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną. Im lepiej poznasz klienta, tym lepiej będziesz mógł zaspokoić jego potrzeby. Prowadź dzienniczek, taką Księgę Klientów, w której notować będziesz swoje spostrzeżenia. To jest bardzo ważne dla salonów, które zatrudniają większy zespół pracowników. Po pierwsze, każdy ma dostęp do takich wiadomości i nawet w momencie rotacji pracowników, wiedza o klientach nie odchodzi wraz z pracownikiem, a po drugie, każdy członek zespołu sukcesywnie dopisuje swoje spostrzeżenia, dzięki czemu gromadzony materiał jest coraz bardziej treściwy. 

W jaki sposób można taką wiedzę wykorzystać w kontaktach z klientem? Kilka pomysłów przedstawiamy poniżej. 

1. Miło będzie, jak po wizycie klientki, która kiedyś przyszła z zakatarzonym dzieckiem, następnym razem jak odwiedzi Ciebie już sama, dopytasz o zdrowie pociechy i podasz dla dziecka balonik. 

2. Albo Pani Magdzie, która zawsze korzysta z usług salonu, po narodzinach wnuka ofiarujesz drobny prezent dla malucha z kartką z jego imieniem (bo przecież znasz imię wnuczka Pani Magdy?). 

3. Pani Kasia, stała klientka, zdecydowała się na zakup polecanego przez Ciebie kremu do twarzy. Jak pojawi się u Ciebie następnym razem, zapytaj – jak służą produkty? Oceń kondycję skóry. Jeśli nawet usłyszysz, że coś jest nie tak, zaproponuj z dużym rabatem inne produkty. 

4. Jeśli do Twojego salonu często przychodzą matki z dziećmi, miej przygotowane cukierki do częstowania, a na Dzień Dziecka rozdawaj baloniki z logo Twojego salonu. 

5. Prowadzisz działalność na osiedlu zamieszkanym przez młodych ludzi albo w pobliżu ścieżki rowerowej? Pamiętaj o miejscu na parkowanie rowerów. Możesz znaleźć naprawdę fikuśne rozwiązania pozwalające zaparkować rower przed salonem.

W dzienniczku obok zapisków jakościowych, czyli co kto lubi, powinny także pojawiać się kwoty, jakie klienci wydają w Twoim salonie. Dzięki takiemu zestawieniu liczb, będziesz miał twarde dane. Możesz wyciągnąć średnią ilość pieniędzy, jaką zostawiają podczas jednej wizyty i na tej podstawie ustalać akcje promocyjne. Załóżmy, że średnia kwota, jaką zostawiają u Ciebie klienci to 50 zł. Zaproponuj, że przy skorzystaniu z usług za 70 zł dany klient bierze udział w losowaniu atrakcyjnej nagrody. Dzięki takiej metodzie zwiększasz próg, jaki wydają w salonie klienci. 

Równie ważne jest notowanie, jak często klienci przychodzą do Twojego salonu. Jeśli raz na miesiąc, rozdawaj kupony z rabatem na wykorzystanie przez najbliższe dwa tygodnie. Jest wtedy duża szansa, że klient pojawi się w tak zwanym międzyczasie i skorzysta z innych usług.

Klienci to także firmy oraz instytucje, z którymi prowadzisz biznes i oferujesz im swoje produkty. O takich partnerów warto dbać szczególnie, gdyż jednorazowo przynoszą Tobie dużo większe zyski w porównaniu z klientami indywidualnymi. Wszelakiego rodzaju upominki okolicznościowe, życzenia czy specjalnie przygotowane promocje, taki klient odbierze z pewnością dobrze. Poczuje się wyróżniony i specjalnie potraktowany, co może być gwarancją dalszej, dobrej współpracy. Dbaj o relacje, to niezwykle istotny element codziennego biznesu.

W Księdze Klientów zaznaczaj klientów aktywnych, czyli takich, którzy powracają do salonu oraz nieaktywnych, czyli takich, którzy skorzystali z usług tylko raz albo z różnych przyczyn przestali odwiedzać salon. 

Jeśli posiadasz adres, telefon czy mail takich osób lub instytucji, przedstaw jeszcze raz swoją ofertę. Dowiedz się, co było przyczyną odejścia od Twojego punktu i przygotuj taką propozycję, która odpowie na to. 

Reaktywacja nieaktywnych klientów nie jest kosztownym przedsięwzięciem, a przynosi bardzo często pozytywne skutki. Istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że klient doceni indywidualne potraktowanie i odwdzięczy się – odwiedzając ponownie Twój salon.

 

W e-booku „Pomysły i porady. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? SALONY FRYZJERSKIE I KOSMETYCZNE” autorki artykułu, Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc zawarły dużo więcej praktycznych porad i inspiracji na prowadzenie własnego salonu. Firma Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl prowadzi także szkolenia i konsultacje. 

Zobacz opis poradnika:

http://kreatywnybutikone.pl/kategoria-produktu/e-booki/salony-kosmetyczne-i-fryzjerskie

 

Czytano: 48657
Ilość publikacji: 8
  Artykuł miesiąca:
  Wyróżnienia:
O autorze: Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl , która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym. Autorki publikacji z praktycznymi poradami i inspiracjami do prowadzenia własnego salonu „Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? SALONY FRYZJERSKIE I KOSMETYCZNE”


POLECAMY
więcej artykułów autora Kreatywny Butik One


Oko w oko
Mega Oxy najbardziej innowacyjne urządzenie do infuzji tlenowej
Oko w oko
Bezprzewodowy sensor nawilżenia skóry
Oko w oko
Lekarstwo na blizny i zmarszczki?
Oko w oko
Kapsaicyna - za czy przeciw?
Oko w oko
Kurkuma nie ma działania terapeutycznego
Oko w oko
Sylwestrowa stylizacja z Noble Lashes i DDTVN
Oko w oko
Dr Google na wszystko - na urodę, na chorobę
Oko w oko
Uważajcie na kuracje oczyszczające organizm!
Oko w oko
Wydanie specjalne LNE już na rynku!
Oko w oko
Najnowsze badania wskazują, że regularna depilacja woskiem, przycinanie lub usuwanie włosów intymnych maszynką czterokrotnie zwiększają ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Oko w oko
Kosmetyczne limuzyny - wyprzedaż rocznika 2016!
Oko w oko
Zamykanie naczyń na światowym poziomie
Oko w oko
Kolejny Instytut Image
Oko w oko
Wielki sukces 34. Kongresu i Targów LNE!
Oko w oko
Laser frakcyjny co2 w gabinecie
Oko w oko
Oferuj klientom to, czego pragną, a nie to co myślisz, że pragną
Oko w oko
Kosmetolog, który może wykonywać iniekcje - to możliwe?
Oko w oko
Sprzedawaj korzyści, a nie usługi, a salon będzie pełen klientek!
Oko w oko
Kasa fiskalna do salonu kosmetycznego? Mała, elegancka i funkcjonalna!
Oko w oko
Waxperts - Nowa generacja wosków do depilacji!
  Forum