17 Feb, 2019
Warsaw
9 ° C
Do góry
  /  Biznes   /  Jak dać się znaleźć?
761986_letters_web_http_3.jpg

Jak dać się znaleźć?

112

Nawet najlepiej urządzony i najbardziej profesjonalny gabinet umieszczony w piwnicy, raczej nie będzie miał wielu klientów. To samo dotyczy naszej strony internetowej, która powinna być czytelna, przejrzysta i przede wszystkim łatwa do znalezienia.

Istnieją dwie drogi pozyskania dużej liczby osób odwiedzających naszą witrynę. Pierwszą jest wysokie miejsce w wyszukiwarce internetowej, natomiast drugą – duża liczba odnośników prowadzących do nas z innych miejsc. Cały proces zwiększania liczby odwiedzin na stronie internetowej nazywa się pozycjonowaniem.

Pozycjonowaniem, tak samo jak każdym innym działaniem reklamowym,  zajmują się profesjonalne firmy. Oczywiście wiąże się to z większym lub mniejszym (zależnie od efektów) nakładem finansowym, ale można z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że gra jest warta świeczki. Co więcej, jeśli zlecamy jakiejś firmie tworzenie strony, najprawdopodobniej zajmie się ona również zwiększaniem jej szans na dużą liczbę odwiedzin.

Dla osób, które czują się nieco swobodniej w wirtualnej rzeczywistości i chcą nieco zaoszczędzić przedstawię kilka prostych sposobów na samodzielne zwiększenie popularności strony internetowej gabinetu.

Podajmy adres

Podawanie adresu świeżo zrobionej strony internetowej jest na pierwszy rzut oka dość oczywiste, ale często o tym zapominamy. Sytuacja, w której miesiącami nie zmieniamy starych wizytówek (bez adresu strony internetowej) jest niestety nagminna. Po co wkładać tyle wysiłku w coś, czego i tak nikt nie będzie miał okazji zobaczyć. To samo dotyczy ulotek, napisów na drzwiach itd.

Już na etapie zakupu domeny, kiedy strona jeszcze nie jest gotowa, powinniśmy zabrać się za zamówienie nowych, aktualnych materiałów reklamowych. Pamiętajmy również o uzupełnianiu internetowych wizytówek w katalogach branżowych. Jeśli nasz przyszły klient zdecydował się szukać interesującej go usługi w internecie, na pewno nie zwróci uwagi na gabinet nie posiadający oferty on-line.

761986_letters_web_http_3.jpgWarto także podać adres naszym stałym klientkom – być może zdecydują się na nowy zabieg, którego nie znały. Powinniśmy dać im również stały dostęp do aktualnych informacji o rabatach i promocjach.

Zdobywajmy linki

Często zdarza się, że buszując po internecie, trafiamy na różne witryny z innych stron internetowych. Powinno nam to dać do myślenia, jak ważne jest zdobywanie linków zarówno z serwisów powiązanych tematycznie jak i katalogów internetowych. Takie działania na pewno zwiększą liczbę odwiedzin na naszej nowo stworzonej stronie, ale też podniosą jej pozycję w wyszukiwarce internetowej.

Na stronach naszych miast, na najpopularniejszych serwisach internetowych istnieją dziesiątki katalogów zbierających witryny z różnych branż. Niektóre z nich są płatne, inne nie, ale mimo wszystko warto zapisać się do kilku lub nawet kilkudziesięciu, a wzrost odwiedzin na stronie mamy murowany.

Poniżej przedstawiam schemat budowy przykładowego katalogu zawierającego zbiór ofert z branży kosmetycznej. Przyj żyjmy się, w jak prosty sposób nasi klienci mogą znaleźć interesujące ich usługi. Nie lekceważmy tego narzędzia wyszukiwania, ponieważ może sprowadzić do naszego gabinetu wielu nowych gości.

Katalog pochodzi z popularnego serwisu: onet.pl:

katalog – firmy – usługi drobne – gabinety kosmetyczne

Dalej mamy jeszcze podkategorie, które mogą bardziej szczegółowo określić profil oferowanych przez nas usług.

Wyszukiwarki

Wyszukiwarki, takie jak Gogle, Altavista czy Yachoo, to w obecnym świecie najprostsza droga znalezienia interesujących nas informacji, praktycznie w każdej dziedzinie.

Jak to działa? Jeśli szukamy gabinetu kosmetycznego w Warszawie – najczęściej wpisujemy: ?gabinet kosmetyczny Warszawa? i widzimy wyskakującą listę stron powiązanych z naszym zapytaniem. Rzecz w tym, że zazwyczaj wchodzimy na kilka pierwszych stron i tylko wysokie miejsce na liście jest w stanie zagwarantować nam sukces. Jak znaleźć się na górze? To już wiedza niemal tajemna?

Tak naprawdę jest to dość skomplikowany proces, na który składa się wiele elementów min. wspomniana ilość odnośników do naszej strony. Można jednak powiedzieć, że istnieje jedna prosta i stosunkowo skuteczna metoda na polepszenie naszej pozycji.

Wspomniana metoda opiera się na takim zaprojektowaniu strony, które sugeruje wyszukiwarkom, że witryna jest bogata w informacje na dany temat. Mówiąc prościej: musimy używać (zarówno w treści jak i opisie strony) dużo słów, które później potencjalni klienci będą wpisywać w okienko wyszukiwarki.

1170737_europe.jpgDla przykładu: jeśli zajmujemy się wykonywaniem zabiegu mikrodermabrazji – dobrze się na tym znamy, mamy duże doświadczenie i osiągamy dobre wyniki – opiszmy na naszej stronie ten zabieg używając wiele razy słowa ?mikrodermabrazja?. Kiedy potencjalny klient szukający gabinetu profesjonalnie wykonującego ten zabieg, wpisze w wyszukiwarce słowo ?mikrodermabrazja? nasza strona wyświetli się na jednym z pierwszych miejsc.

Stanie się tak właśnie dlatego, ze wyszukiwarka ?pomyśli?, że skoro na naszej stronie słowo to zostało użyte wiele razy, to na pewno są tam jakieś ważne informacje, które zainteresują internautę.

Brzmi to dość prosto, w rzeczywistości jest jednak trochę bardziej skomplikowane. Po pierwsze dlatego, że trzeba wiedzieć jakich słów, gdzie i kiedy użyć, po drugie dlatego, że nie można przesadzić i sprawić, że tekst na stronie będzie brzmiał idiotycznie, po trzecie: niestety wiele osób zna tą metodę i trzeba wykazać się dużym sprytem, żeby osiągnąć dobre wyniki? i wreszcie: jak już wspomniałam na początku, wiele firm zajmuje się pozycjonowaniem profesjonalnie i ma dużo lepsze sposoby na osiąganie dobrych wyników. Niestety dla ?zwykłych śmiertelników? są one niedostępne.

Pomimo, że sprawa nie jest do końca taka prosta, warto próbować własnymi siłami zwiększyć szanse gabinetu i wskoczyć chociażby o jedno oczko wyżej. Jeśli mamy na to środki należy powierzyć swoją stronę profesjonalistom.

Lokalizatory

Coraz większą popularność zyskują lokalizatory internetowe takie jak np. Zumi.pl. Z punktu widzenia firm są to swego rodzaju katalogi powiązane z mapami. Jeśli jesteśmy obecni w takim katalogu, to zyskujemy kolejną formę dotarcia do przyszłych klientów, a także ułatwiamy im dojazd bez niepotrzebnego błądzenia po mieście.

Warto zaznaczyć, że dodanie firmy do bazy Zumi.pl jest bezpłatne.

Im więcej dróg dotarcia do naszej strony internetowej, tym większa szansa, że nowy klient zdecyduje się na wizytę w naszym gabinecie. Warto o tym pamiętać i nie lekceważyć potencjału, jakim dysponuje w dzisiejszym świecie internet. 

Wyślij Komentarz

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress