17 Feb, 2019
Warsaw
9 ° C
Do góry
  /  Biznes   /  Psychologia koloru w salonie kosmetycznym

Psychologia koloru w salonie kosmetycznym

105

Visual merchandising to prężnie rozwijająca się gałąź marketingu, która swoim zakresem obejmuje szeroki zestaw działań i metod służących pewnej, określonej kompozycji różnorodnych elementów wizualnych w przestrzeni sklepu lub salonu, której charakter spowoduje wzrost sprzedaży oraz zwiększenie obrotów. Visual merchandising łączy w sobie wielu interdyscyplinarnych dziedzin wiedzy z zakresu projektowania oświetlenia, aranżacji wnętrz, psychologii, marketingu, reklamy, znajomości trendów i handlu. Szeroka wiedza oraz zdolności artystyczne mają realny wpływ na  stworzenia wnętrza przyjaznego dla potencjalnego klienta.

Nowoczesne salony kosmetyczne projektowane są w oparciu o przemyślane strategie, przede wszystkim marketingowe. Podstawą sukcesu, obok świadczonych usług i zabiegów, są również czynniki wpływające na odbiór salonu: zadbane wnętrze i przestrzeń wokół klienta zachęcająca do kolejnych odwiedzin i korzystania z oferty danego gabinetu. Sztuka VM (visual merchandising) to taki sposób eksponowania i komunikacji oferowanych produktów, który zachęca konsumentów do nabycia towarów oraz usług. Dobrze znana bywalcom supermarketów i salonów odzieżowych coraz częściej spotykana jest również w branży kosmetycznej, w której kwestie wizualne odgrywają niezwykle istotną rolę.

Zastosowanie zasad VM w salonach kosmetycznych opiera się głównie o właściwe wyeksponowanie produktów i komunikację usług, które zwrócą na siebie uwagę i przekonają klientów o słuszności dokonanego wyboru, a w dalszej perspektywie stworzą pożądane, pozytywne wrażenie i chęć powrotu do danego gabinetu kosmetycznego. Profesjonalne działania VM mają na celu stworzenia zależności między salonem, a klientem, który przekonany do wysokiej jakości usług lojalnie skorzysta ze świadczonych zabiegów.

Według badań prowadzonych w branży kosmetycznej prawie 83% decyzji zakupowych zapada właśnie w salonach kosmetycznych. Ten sprzedażowy sukces połączony jest w właściwą organizacją miejsca sprzedaży. Decydując się na stosowanie zasad visual merchandisignu możemy liczyć na optymalizację wykorzystania dostępnej przestrzeni oraz właściwej, przemyślanej kolorystyki dopasowanej do charakteru sprzedaży. Na cały proces zwiększenia sprzedaży i obrotów poprzez środki wizualne składa się sposób wprowadzenia klientów do salonu, system ekspozycji produktów oraz identyfikacji wizualnej salonu. Dobrze przemyślana strategia najbardziej znanych firm zakłada, że w każdym miejscu na świecie salon danego producenta lub firmy wygląda tak samo. Perfekcyjnie zorganizowana przestrzeń i wygląd sprawia, że zadowolony klient skojarzy dane miejsce z pozytywnymi doświadczeniami z ostatniej wizyty. Warto wykorzystać ten fakt organizując pracę salonu.

Kolejną bardzo istotną kwestią projektowania wyglądu salonu, obok właściwego ustawienia wyposażenia, jest właściwie dobrany kolor. Kolor to niezwykle istotny czynnik wpływający na atmosferę w salonie. Wykreowany wizerunek bezpośrednio wpływa na zachowania klientów. Według subiektywnych opinii klientów salonów kosmetycznych i SPA odpowiedni nastrój i atmosfera najbardziej wpływa na ich decyzję o skorzystaniu z usług. Kolor połączony z właściwym kształtem i intrygującą formą odgrywa kluczową rolę w jakości przekazu.

Każdy klient odwiedzający salon kosmetyczny przy pierwszym kontakcie zwraca uwagę na dobór barw, zapach oraz dźwięk. Warto mieć świadomość, że przeważającą część całego odbioru stanowią efekty wizualne, dlatego tak istotną rolę odgrywa tutaj kolor w postaci koncepcji aranżacji wnętrz oraz ekspozycji strefy sprzedażowej. Produkty kosmetyczne o zróżnicowanych barwach należy wyeksponować w taki sposób, aby kompozycja wpływała na zwiększenie sprzedaży. Kolorystyka wnętrza i komunikacji sprzedawanych towarów i usług powinny tworzyć wrażenie spójności i harmonii oraz ułatwiać identyfikację, wpływać na zapamiętywanie i przede wszystkim przyciągać uwagę klientów.

Wyślij Komentarz

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress